Tuesday, July 5, 2011

Wajah2 kami di Padang Esplanade

Kali ni..aku taruk muka2 yang aku kenai (termasuk ler muka aku & keluarga aku, hehe) semasa peristiwa 1M1S1M kat Padang Esplanade hari tu, hehe..

Hari ni leh amek gambo tengah2 jalan dgn sesenang hati sebab jalan kat situ telah ditutup, hehe. Kitorang kena parking kat ngan muzium dan TMGS Menengah. Jauh jgk ler kena menapak tp ok gak ler..mcm berjogging gak ler, hehe.
Bergambar masa budak2 sebok abeskan larian..hihi..

Ternampak Akiss dan kawan2 sekolahnya baru sampai kat situ.

Kitorang menuju ke tengah padang lak. Nak tengok gelagat yg bermacam-macam, hehe.

Ternampak ler anak bujang aku ni...merayau2 cari ibu & abah dia, hahaha..

Cari tempat TMGS Primary berkumpul. Dah jumpa..
Budak2 ni mmg teruja betul utk acara 1m1s1m ni...erm..

Cikgu2 TMGS yg spoting menempek bg nampak happening!! hihi..

Kat sini ler akiss dok berkumpul ngan team TMGS Primary..

Antara kawan akiss yg terpilih utk mengiringi TPM pagi tu. Dorang yg terpilih ni mcm2 bangsa ler termasuk dari Sabah/Sarawak (terdiri dari anak2 tentera kat sini)..1M

Masa persembahan Cheer Leaders kat pentas utama...aku dpt berdiri kat atas pentas kecik tengah2 padang tu, hehe. Kalo tak berdiri kat atas tu..mmg takleh tgk psl budak2 dh penoh berdiri kat situ. Persembahan dorang syok gak layan. Mcm2 jenis...mmg kreatif laa. Tarian masing2 pun cantik aje..anak muda laa katakan.
Tp yg paling terkejut tgk team pelajar wanita MRSM Taiping laa. Ingatkan dorang nak menari inang ke zapin ke, kan..hehe. Rupanya, tu dia kau!!! cikgu2 yg sepentas ngan aku menonton sekali tu pun terkejut...pergh!! menari lagu omputih tu!!!
Tp tgk team pelajar lelaki ler yg paling syok. Dorang kreatif terutama dari sekolah SMDB, MRSM & SM St. George. Lagu2 pemilihan pun best!! Naper SM King Edward VII tak join??

Yui sms aku tanya ada kat ner. Bila tau aku ada kat pentas..dia pun mai join berdiri kat situ sepenoh2 pentas kongsi ngan cikgu-cikgi, hahah.

Masa pengumuman pemenang pelbagai acara...aku pun mula laa cari Eqah, Filzah...nak balik dah.

Abg, Yui dan Angah dok melepak dulu sebelum aku gi cari Eqah yg sedang mencari Filzah, hehe..

Berjalan kaki ke tempat parking. Jalan yg telah ditutup td dah dibuka kembali.

Gembira dh nak balik umah. Upss..OTW balik tu..singgah bawak budak2 ni makan tengahari dulu kat Kamunting.

5 comments:

Rinna said...

Wahh meriahhnyaa tgk acara.. seronok laa yer akiss.. :)

el said...

awat akk x letak sticker kt muka akak mesti cung...

Kamsiah said...

ya..larian 1malaysia...anak pompuan akak hilang speknya..tak sedar terjatuh..tau2 sampai sekolah semula..spek g disangkut kat leher baju dah takde...melayang la rm470 utk buat spek baru

makdara TERdiva said...

saya cari jugak akak dlm tv tapi x nampak.. :)

akak nyorok eh???

DeLLas said...

meriahnya kat sana.. hehehe