Tuesday, July 26, 2011

Suatu hari di hari Sabtu

23hb Julai 2011
Hari tu kitorang keluar. Takde laa pagi sangat. Abg nk jumpa Sarip suaminya Pidah. Tp Pidah tak ikut skali..keje.
Sarip katanya tunggu abang kat restoran nasik kandar. Abang turun kat Rezeki Maju di Jalan Tupai...aku pun terus memandu ke DewPoint. Nak tukar bulb kancil depan belah kiri...dh terbakar. Dalam bulan ni dh brp kali aku ke DewPoint. Sebelum ni sbb lock pintu belakang (kanan) kancil dh tak berfungsi, erm.
Disebabkan DewPoint dekat je ngan stesen bas Taiping...aku pun bawak ler angah ngan akiss gi pekena cendol. Angah lak pekena laksa sekali, huhu.

Baru je aku nk reverse kete...abg dh kol tanya aku kat ner. Pastu soh aku gi kat kedai popiah Anas sbb dorang sambung berborak kat situ lak, huhu.
Sarip ni sebenarnya dlm satu perjalanan KL-Perlis-KL utk menguji keretanya menggunakan hydrofuel..

Dah berborak dan kemudian belek2 sistem hydrofuel kat kete dia..Sarip pun meneruskan perjalanan balik ke KL. Pidah dh rindu sangat kat suami dia, hehe..

Kitorang pun kendian ingat nk terus je balik walaupun tau kat lake garden ada aktiviti menarik. Tp Akiss sebok nk gi tgk gak. Aku ngan abang time tu pun tgh mood tak kisah, hehe..maka gi ler lake garden.

Macam biasalah..kalo ada acara cenggini mesti ada booth2 dan gerai2 penjualan.

Inilah antaranya..teh herba jenama apa ntah dan minyak sapi Enrico's ghee blend tu..

Kat pentas utama kelihatan ada team koir, team kompang wanita yg mempersembahkan persembahan senam seni berkompang, hehe..
Ada gak team don-don-chey!!...team tarian singa ni lah..

Akiss di sebalik kepala singa. Tgk mata singa tu..mcm jeling2 jer, hihi..

Masa tarian dipersembahkan di hadapan VIP. Sbb dh kerap sgt tgk tarian singa ni..maka aku pun dh kurang ngeri kalo dok tgk dekat2, kahhh..

Singa berdiri!! yeargh!!

Dah puas hati dpt nugget ngan burger..akiss ngan angah pun ajak balik, kehkeh..

No comments: