Saturday, March 17, 2012

Ke KL - Fadel main bola

10hb Mac 2012
Sabtu

Fadel dh bawak kitorang sampai ke padang berhampiran Arkib Negara tu...maka fadel & dayah pun turun utk ke padang tersebut. Kitorang lak take over avanza utk gi cari kedai makan. Lapar nasik!! hehe..

Terus ke Restoran Haslam, off Jalan Pahang...selalunya petang2 cenggini mcm2 juadah dh ada termasuklah nasik lemak, aneka mee, laksa, kuih-muih. Nasik campur pun ada lagi. Apatah lagi roti canai yg beroperasi dari pagi sampai malam tu. 

Semua makan nasik kecuali abg. Abg amek kuih2 aje.
Angah kekenyangan. Kalo idak, bising kata perut dia dh lapar, huh!!
Dh selesai...ke padang Arkib Negara, Jalan Duta semula...
Padang tu mmg berdekatan jer ngan kompleks kerajaan di Jalan Duta tu..
Masa kitorang sampai ke padang tu...tgk di padang bukan team yg fadel join tu yg lawan..tetapi 2 team yg tak dikenali, hehe. Bkn apa tu...pengadil petang tu ler yg urus semua. Dia buat 2 perlawanan sekaligus senang leh ler dpt upahnya lebih sket, hehe..
Sementara tu...team kedua kat luar padang sedang berkumpul mengumpul2kan pemain mereka.
Bila perlawanan yg pertama dh abes...sementara reff berehat isap rokok, minum air....team merah dan biru ni pun masuk padang buat senaman pemanas badan....
Mcm2 gaya ler, kan...hihi..
Tak lama tu...perlawanan pun bermula...frittttt!!! Fadel main utk separuh masa yg pertama ni.
Gaya unggul, hehe.....
Sengit di sini...
Baju kuning ni penjaga gol utk pasukan merah tu ler....merah adalah pasukan penyokong2 The Red.
Gambar2 perlawanan ni abg jer ler yg mengambeknya. Aku dok kat sudut tu diam sepi aje, hehe...
Sepakan penjuru yg sempit, hehe. Ada longkang betul2 kat tepi tu...jadi pandai2lah nk amek sepakan mcm mana, ye...ngee..
Tendang jgn tak tendang...
Minit2 terakhir...
Perlawanan seri hari tu. Ada 2 jaringan yg tak dikira sebab offside..

Abes citer tgk bola...Sebenarnya, dh lama aku tak tgk orang main bola ni. Berkurun dh, kuikui. Tgk siaran langsung dlm tv tu adalah...tp tgk yg betul2 wlpn cuma perlawanan persahabatan pun...dh lama benar aku tak tgk. Mmg sgt lama..huh!!

Ok...lepas ni gi makan mee bandung muar kat Kajang lak, ye...

2 comments:

DeLLas said...

dulu nk main bola secara serius xde pluang..byk phalangnya hehehe..

atty's said...

sama ler , aty pun lama dah tak g tgk org main bola