Sunday, March 18, 2012

Ke KL - Mee Bandung Muar di Kajang

10hb Mac 2012
Sabtu..

Aku soh fadel bawak gi makan mee bandung Muar di Kajang...Mak ler yg beria-ia kata mee bandung tu sedap sangat terutama mee bandung tulang tu. Mak ngan ayah pun ri tu...Fadel yg bawak ke sini.
Ni ler nama kedainya..Nizam Mee Bandung Muar..
Kat situ bkn mee bandung aje...mcm2 menu ada, western pun ada, satay pun ada, yong tau foo dan mcm2 lah. Oder aje laa. Dh abes makan pandai2 laa bayar sendiri, ye..hehe....
Kitorang dh dtg situ sudah tentulah nk pekena mee bandung ni. Kalo setakat nk makan seafood...kat area Cheras pun ada, kan Fadel??? hehe...takyah gi sampai ke area Kajang nun!!
Dh makan separuh baru ingat nk snap gambar. Jd cenggini ler yg dpt ditayangkan kat sini, hehe..
Mee bandung tulang ni mmg terangkat. Wlpn namanya mee bandung tulang tp dia taruk daging yg sangat lembut dlm hidangan mee tu. Menjadikan rasanya sgt enak.
Aku mmg tak penah lagi makan mee bandung Muar ni kat betul2 di daerah Muar. Jd takleh nk bandingkan laa rasanya seperti ori ke tak kan!!
Cuma tu lah...yg ni pun dh rasa sedap, hihi..

Selain tu...ada jgk sate kajang kat sini. Oder gak ler 30 cucuk. Jenoh ler nk ngabehkannya, hehe. Sedap tu mmg sedap tp masih takleh lawan kesedapan satay kat Mambo Corners di Taman Panglima, Taiping ni lah, hehe..
Dh kenyang pun...Alhamdulillah..
Dh abes pun entry kali ni....Aitt??? pendek aje?? mcm tak percaya!!!!

Nota Alona:-
-Ntah bila ler nk sampai Muar, ngee...
-Letih laa ari ni (Sabtu 17hb). Aktiviti sgt padat, badan letih, sakit tekak, mata ngantok tambah2 pulak dok isap ubat DEQ utk sakit tekak ni, mm..

6 comments:

mamawana said...

Semua sedap tu.. memang terangkat lerr...

wantie said...

memang nampak ketara muka kekenyangan akak tu.

T pun memang suka Mee bandung. tak kir ala dari daerah mana. asal nama mee bandung je, I like... u.

atty's said...

sedapnya mee bandung muar..
kat kajang/bangi ni dah mcm2 satay ada..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

weehhh terliur! nak pegi tak tau lak kat belah mana kedainya.. hehe.. tanya fadel kajang kat mana? taman apa ker tepi hiway nak masuk ke kajang? heheee.. byk lak songeh...

el said...

sedap tu mee bandung...insyallah kalo smpi kajang nak try..

NadiAzmaN said...

boleh tau x location kdai tu kat kajang kat ne? serius mmg mencari mee bandung yg tul2 sdap kat kl nie, x jumpa2 lg, smua yg ada kt kl nie x menjadi....