Sunday, March 4, 2012

Ke Lumut - Ronda2 sebelum check-out..

04 Disember 2011
Ahad pagi...

Selamat pagi Lumut!!....
Sarapan pagi kat dlm bilik aje berbekalkan kopi segera dan roti. Sambil2 tu gugel tang mana lokasi Muzium Siput...mmm..Tak jumpa!! Kena cari sendiri ler keluar nanti...tp mmg kat area Teluk Batik.

Kemudian keluar terus ke Teluk Batik lagi. Memula gi ke Marina Island atau Pulau Marina dalam bahasa Melayu nya, hehe..(psst; baru tingat nama pulau buatan tersebut, kehkeh...entry sebelum ni dok citer tp tak ingat namanya, apalah!!)

Nak ke pulau ni mesti kena lalu jambatan ni...cantik jgk kan!!...Leh wat fotoshoot ala2 kat jambatan Putrajaya tu, hehe.
Ni adalah Marina Island Resort Pangkor. Mcm dh beroperasi dh gayanya masa lalu situ, hehe..
Kat sebelah sini...masih ada projek2 yg belum siap dan sedang dlm progress.
Kalau masuk sampai ujung tu...ada chalet penginapan ala2 cabin. Rasanya lebih sesuai utk kaki pancing ler kot. Pantai di depannya tu bukan leh buat mandi pun...masih keroh disebabkan pembinaan masih lagi berjalan kat situ.
Bot kecik yg disimpan kat sini. Mgkn utk dibaiki atau....atau...apasajalah, hehe...(tak tau ler tu..)
Kat sini ada gak jeti baru...Kompleks Jetty Marina. Leh naik feri dari sini jgk. Tempat parking mmg byk tersedia. Tp aku tak masuk ler kat dlm bangunan tu pun..hehe..
Dari kejauhan...nampak ler rumah2 quarters milik TLDM ni. Punya laa byk block dorang..ish..ish...Patut ler digelar Bandar Navy kat Lumut ni....org sini Manjung, Sitiawan...ramai ler kot yg dpt jodoh ngan navy, hihi..
Kemudian, kitorang masuk ke Teluk Batik...tercari2 mana ler Muzium Siput. Tp sebelum tu gi singgah kat Notti Resort ni dulu..saja tgk2.
Ni chalet yg menawarkan harga mampu sewa utk golongan mcm kitorang ni lah. Ada gak yg lebih eksklusif kat atas bukit tu, hehe..
Lanskapnya cantiklah..
Ada gak kolam ni...leh mandi kat dlm ni. Aku tak tau ler dalam mana kolam ni...kolam air payau, hehe..
Kat sini ada bangunan kedai yg telah ditawan oleh seekor sotong gergasi...
Dan beberapa ekor ikan, kuda laut serta siput dan kerang telah dicocok kat pintu gerbang nih, siannn...
Hanya aku, along dan abang aje yg turun kat sini. Angah ngan akiss dok dlm kete....malas tul dorang ni, mm..
Dari situ...kitorang terus tercari2 mana ler Muzium Siput?? Dh parking kat area Pantai Teluk Batik...baru ler kitorang terperasan rupa2nya bangunan semalam tu...bangunan kayu tempat aku amek gambo tu rupa2nya muzium yg dicari2!! Mmg aku dh agak sbb aku tgk dlm internet bangunan tu mmg bangunan kayu cuma disebabkan semalam tu bangunan tu mcm tak beroperasi...aku ingatkan bangunan tu replika aje, hihi..

Akiss berlatarbelakangkan Muzium Siput tapi hanya tinggal bangunan ajelah....






Muzium ni ditutup atas faktor tidak lagi selamat..material kayunya tu dh mereput. Sayangnya...
Cenggini aje lah dari pintu depan...tak tau ler bila dorang nk perbaiki dan muzium ni boleh beroperasi semula.
Bunga yg terdapat kat bangunan muzium...
Dari Pantai Teluk Batik...kitorang terus kembali ke bilik hotel semula. Tapi abg nk singgah kat tepi jalan area apartment ni jap.
Tak...tak...bukan nk tangkap gambar bangunan ni, heheh..Gambar ni aku jer gatai2 nangkapnya. Line & pattern, kehkeh...
Umah usang....
Hmm...abg tertarik ngan umah ni...tu yg sebok nk berenti amek gambo umah usang ni. Nak edit hdr ler katanya, huhu...
Bila lalu jer...ckp nk amek gambo umah ni. Brp kali lalu...brp kali ler jgk cakap. Last2 dpt gak ler berenti.
Hmm..takde apa2 ler pun. Ok jer ler.

Dekat2 atau pun lebih tepat sederet ngan hotel bajet yg kitorang dok tu..ada gak ler kedai hasil laut ni, haaa..
Berenti ler jgk nk membeli lg sket barang, hehe..
Mana ler duit ni...ada lg ke?? ish..ish..
Sampai bilik...siap2 beberapa barang yg tak dikemas lagi. Yg lain2 aku dh standby dh sket2 malam td nya dan pagi tadinya, hehe.
Bergambar lima beranak atas katil lagi...
Dh keluar angkut barang2 taruk dlm kete...tunggu abg kat kaunter...tengah proses nk check-out.
Along ngan akiss sabar tunggu...
Angah ngan henponnya..wifi ke main game?? mm..
Ni ler kaunter dorang. Bilik kitorang tu...yg pintunya tgh terbukak tu, hehe..
Dh selesai semua...jom!!
Puas hati anak2????....
Ni ler hotel bajet tersebut. Sgt sesuai utk destinasi bajet mcm kitorang ni, hehe..
Dari sini...lokasi selepasnya adalah....kedai makan!! nak makan tengahari.....
Dlm kepala aku...dh terpikir kat kedai mana yg aku nk ajak abg gi, kehkeh...

Sambung lagi....

1 comment:

atty's said...

memang sangat okeh hotelnya .