Thursday, March 29, 2012

Ke Putrajaya....ronda2...

11 Mac 2012
Ahad

Baru kali ke-2 sampai kat sini....
Kali pertama tu uiii....dh lama sangat dh!!! Masa tu bangunan2 kerajaan yg lain belum siap sepenohnya lagi pun. Jd, waktu tu...kitorang cuma pusing2 kat area sini ajelah.

Tapi, skang dh ada peluang lagi...kitorang nk ronda abes, hehe. Mula2, gi sini dulu...

Gambar ni diambil oleh abg guna kamera hp aje.
Amek gambo dari tempat parking. Elok lak fadel dpt parking kat ngan masjid ni, hehe..
Waktu ni ada solat jenazah kat masjid ni.
Abang
Along & Angah
Abang dan anak2 bujangnya..
Mgkn waktu petang2...ramai ler mak pak bawak anak layan main beskal, rollerskate, rollerblade, main kejar2 kat sini, kan...hehe..Tp disebabkan waktu tu tengah panas terik...takde laa..
Cantek2 bangunan kat Putrajaya ni, kan...
Ok...kitorang nk turun bawah lak. Ada yg nk cari air, ada yg nk gi tengok tasik..
Ramai hari tu...maklumlah hari Ahad cuti sekolah, kan..
Beli air botol dan snek aje. Lepak kat luar. Mmg tau makan kat situ mahai jgk lah kan. Takpe, nasik goreng pagi td yg dh dok dlm perut masih tahan lagi, hehe..
Abg kol lak...kata dia tgh dok minum kat meja tu, hmm..minum teh tarik kot, hehe. Gi ler lepak situ jap.
Kat sini pun ramaiii org termasuklah pelancong asing dari negara timur tengah, omputih, korea, taiwan...mm.
Ni tak tau laa..cina m'sia ke...cina taiwan ke...kan, hehe..
Amek gambo..amek..amek..
Cantek ye, pemandangan. 
Air, bangunan, pengangkutan....
Aku dh ckp kat Fadel...nanti lalu kat jambatan tu, tau!!! hehe..sian aku, kan taknah amek gambo kat situ lagi!! Byk jambatan dibina kat Putrajaya ni sebenarnya. Tu ler salah satunya...
Istana Sultan Selangor kat Putrajaya kot ni?? ntah laa..dh nampak bendera merah kuning tu..agak2 aje lah, hehe..
Td cruise yg lalu kat tasek ni...skang sampan boat ni lak..
Haa....elok ler dia lalu sini. Aku snap lg!!
Tu apa?? kuarters staff kerajaan kot, eh?? Takde ke kengkawan blog yg dok betui2 kat Putrajaya ni??
Sempat amek gambo berlatarbelakangkan tasek dan jambatan.
Tgk...hari dh gelap mendunggg aje....kena cepat naik atas ke parking kete...kang abes basah semua termasuk ler kamera ni wlpn cuma bawak d60 aje..hehe.
Wuh...makin golap...lari...
Naik eskelator...kat atas ni cuaca masih cerah, hehe..tp tak bererti awan sarat itu tak datang ke sini, hahaha..
Dari situ...Fadel bawak ronda2, yeargh!!

Nota Alona:-
-Tak byk coretan kali ni. Takde mende nk citer pun. Biasalah aktiviti kat sini, kan.
-Aku ni tgh buntu ni...buntu..buntu...pikir byk perkara. Belum jd PM lagi, kan..huhu..

7 comments:

wantie said...

tengok pic abang fadzil ngan anak teruna akak tu. hai dah segagan kata org kedah.

Pas ni tak leh nak kenal dah kot yang mana bapa yang mana anak. nampak sama je... ngeeee. bior kemvang idong abang fadzil baca komen ni.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak 1st time ke sini masa ikut bos utk urusan rasmi kat wisma putra.. 2nd time barulah merasa bergambar2 kat masjid, tasik & kaw sekitarnya.. pastu 3rd time pegi masa tgk floria 2010... lepas2 tu tak pegi2 dah rasanya.... hehehe... tingin nak tgk hot air balloon.. tapi tak kesempatan sokmo...

ieda said...

cantik2 pic yg akak amik
kalau pandai berphotoshoot disini memang hasilnya mantopss kak
saya x pernah nak dpt berfoto gediks disini , selalu ke putrajaya atas urusan kerja .. huhuh sedih kan

el said...

kak..masjid besi g x :)

atty's said...

putrajaya bangunan nya mmg cantik2 kan

Rinna said...

Amboi seronok uols semua meronda2 di Putrajaya.. Rin sendiri pun ronda sgt pun kat sana..

CheNamNam said...

teringin nak naik cruise tuh..dah banyk kali pegi putrajaya tapi masih lum berkesempatan nak berposing-posing macam hakak..