Monday, August 26, 2013

Langkawi 2013 - Singgah di Pantai Kok

12.08.2013
ISNIN

Dari Oriental Village...singgah jap kat Pantai Kok.
Ye laa...dh nama gi Langkawi yg juga adalah sebuah pulau, kan....rugi laa kalo tak tengok pantai.

Suasana dan pemandangan kat situ mmg cantek...lebih cantek dari Pantai Pasir Tengkorak yg jugak terdapat di Langkawi tetapi di jalan menghala ke The Datai.
Dulu...seingat aku orang tak berapa berani nak mandi kat sini...
Skang ni ramai dh pengunjung yg mandi-manda kat sini walaupun waktu kitorang singgah sini adalah tengahari, huhu.
Di kejauhan nampak ler pelayaran Duck Tours yg katanya dalam 20minit jgk laa..

Angin kat situ sepoi2...mmg best kalo ada tikar utk layan mata, huhu..
Along bergayut..
Abah dia biasalah...menunjukkan yg dia lagi terer...huhu..
Abang ngan 2 orang anak bujangnya..
Angah, along dan ibu...berlatarbelakangkan Pantai Kok..
Bersama ayah.....
Akiss mana?? Takde mood...dok dlm kete aje :p
Tak lama pun amek angin kat sini..
Kitorang teruskan perjalanan. Sengaja melalui jalan yg jauh sikit disebabkan nak melihat pembaharuan yg terdapat kat jalan tu.
Singgah beli rambutan Langkawi. RM3 seikat...RM5 utk 2 ikat.
Disebabkan kitorang ni hantu buah...maka beli RM10...dapat 4 ikat. Mmg sedap rambutan Langkawi ni...hehe..
Tapi masa aku nk beli buah rambutan tu...ada sebuah kete iswara yg disewa oleh bangsa India sekeluarga...rosak kat tengah jalan. Maka, dorang amek kesempatan mintak tolong ayah dan abang utk tolakkan kereta dia bagi enjin tu hidup, huhu.
Ye laa...kita ni kan sesama manusia...tolong menolong adalah suatu perkara yg baik dalam kehidupan...dan keberkatan menolong orang ni akan meresap ke seluruh urat nadi...
Alhamdulillah, dh hidup enjin dia...

Kitorang pun teruskan perjalanan ke Kompleks Makam Mahsuri..

Nota ALONA:-
~Citer yang betul...kita citer betul2....

4 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

baca citer kali ni.. teringat lak waktu kete akak tak hidup baru2 ni. padahalnya blk dr keje elok je hidup.. singgah kedai borong utk beli barang sikit.. bila nak blk umah start enjin tup2 tak hidup pulak.. alamakk.. udahla en. suami sedang sakit kat rumah tu.. mmg tak boleh nak minta tolong dia sbb dia tak boleh nak buat apa2.. inikan pulak nak bwk motor jenguk akak.. mujurlah ada insan yg sudi tolong tgk2kan.. itupun akak kena wat muka selamba mintak tolong.. org yg sama2 beli barang kat kedai borong tu.. hehe.. alhamdulillah.. hidup akhirnya kereta akak.. syukur lah..

wantie said...

hahaha... akak memang suka buah moktan. kalau jumpa haruslah beli.

abang ngan anak bujangnya tu dah segagan.

Kesuma Angsana said...

nampak cantik pantainyer tu !

attyfir said...

setuju..x kira apa bangsa pun.kalau susah wajib kita tolong selagi daya kita kan .