Saturday, August 31, 2013

Langkawi 2013 : Petang hari ke-2

Singgah Nusantara Gamat : Anak2 mandi kolam : Idaman Suri : EE Burger

12.08.2013
ISNIN

Balik dari beli cekelet...singgah kat Gamat Nusantara ni. Abg nak beli krim rambut gamat minyak kelapa dara tu. Beli 5 tiub....harga masih RM10 per tiub.
Ayah mcm biasa laa....suka sgt ngan tongkat dari buluh tumpat ni...
Kali ni cari yg siap ukir punya.
Kitorang tak beli pun minyak gamat ni.. Masih ada lagi stok 2010 dulu. Ayah jer yg beli. Tu pun orang kirim. Tp kitorang pun dpt free dua botol minyak gamat masa dh bayar barang2.
Balik chalet....
Anak2 sebok nak mandi...haa, pi laa mandi kolam tu puas2.
Akiss ngan swimming suit muslimah yg dibeli kat Bandung...murah jer satu set ni.
Punya laa meriahnya hati dorang bertiga aje yg guna kolam waktu ni...huhu.....
Bila masuk waktu Asar...aku soh dorang naik. Lepas dh mandi semua...nak kuar lagi. Gi Idaman Suri pulak..hehe. Saja cuci2 mata tgk pinggan mangkuk yg cantek2 kat sana, kan..
Ni...tempat letak kek...satu set RM18.50 aje...siap ngan sudip utk angkat potongan kek lagi tu. Tp aku tak beli laa. Sebab umah aku ni jarang bebeno ada kek yg sesuai taruk atas ni, hehe. Selalunya tak sempat pun nak transfer sini...dh kena ngap dh..
Haa...tgk.....cantek2 kan. Tp yg ni jenis jenama biasa2 aje laa. Bkn yg berjenama mahal2 tu, kan. Tu kat sudut sana tu.
Akiss...tunggu aku nak membayar. Eh?? ada beli jgk ke?? hehe..Beli pemanggang ajaib cap Regina tu saiz besar sket. Yg aku dh beli sebelum ni jenama Are-Ikan. Yg besar ni beli yg murah2 aje udah ler..RM49.90. Kat Haji Ismail Grup pun ada jenama murah ni...dan dijenamakan atas nama syarikat lagi kat situ..HIG...hehe.  Tapi ada jugak terjual jenama Vantage. Mahal sket ler dari yg ni...kan.
Dh selesai...nak ronda...
Singgah sini...amek gambar kat luar pagar, hehe.
Kemudian pusing semula...nak cari makan. Perut dh lapar dh. Makan nasik cuma pagi tadi. Tengahari pulak makan merapu aje, hehe. Masa kitorang sampai tu..EE dah bukak dh, yeay!!
Antara menu hidangan western dorang...
Utk bawak balik makan waktu malam kat bilik...kitorang oder burger jugak, hehe. Anak2 oder oblong ayam. Ayah oblong daging...aku ngan abg share Burger kambing....
Kat situ...makan nasik laa apa lagi.
Kat situ...bangsa cina dan india pun suka pi makan.
Nak oder utk penghantaran pun boleh. Kontek nombor dalam gambar ni. Tapi kat Langkawi aje lah ye...huhu. Tp cas penghantaran tak tau laa brp yg dorang kenakan.
Menu cenggini pun ada....nasik lemak pun ada...pilih laa nk makan apa.
Kat sini ada wifi free.
Sambil tunggu oder...leh online dan berbual2..

Dh kenyang...terus balik chalet.
Dh Maghrib...terus budak2 ni terjun kolam renang lagi, huhu.
Kali ni abah dorang pun turun jugak. Atuk dorang malas nak turun. Alergik ngan air kolam renang ni katanya, hehe.
Aku?? mm....tak boleh...........cuti.
Alhamdulillah, mmg berbaloi laa menyewa chalet kat sini. Anak2 aku mmg puas mandi kolam renang. Abes mcm2 aksi dorang buat. Terasa keseronakan bercuti walaupun cuti2 bajet jer pun kali ni.

Nota ALONA:-
~Owh...citer Langkawi 2013 tinggal satu episod jer lagi utk aku simpan kat sini, hehe..
~Uiii...semalam aku wat entry pasal Jamuan Aidilfitri tempat suami aku keje, kan. Hari ni terkejut aku dgr abang citer berapa nilai majlis jamuan semalam tu. Tak padan ngan suasana majlis langsung. Kalo bajet mcm tu...wat kenduri kawen leh panggil satu kampung, tumbang kerbau 2 ekor. Panjang kata...leh sponsor satu majlis kawen ler siap ngan pelamin, fotografer, mekap, katil, khemah......Leh buat majlis makan2 waktu malam lagi baru leh abes bajet cenggitu. Nak vogue sangat tapi tak berbaloi. Kalo buat kat loji...jemput orang kampung pun lebih berkat. Dorang mendoakan syarikat dimurahkan rezeki...nanti dpt untung banyak leh panggil dorang makan2 lagi, gitu...kan.

3 comments:

el said...

ritu g langkawi xpi pun kt sini
ermm rs nak pergi lah langkawi jln2..nti nak usul kan cdgn el ni kt hb..murah jugak ek pemanggang ajaib tu..kt rumah el tu..adalah 1 tp mil pya...cm nak pergi langkawi beli pggan mgkuk ngan pemangang tu hehe

wantie said...

lenkali nak pi beli pinggan mangkuk tu. tapi Wan tak bagi beli kak oi.. dia cakap nanti nak pindah susah la pulak nka angkut. kang pecah bagai.

kalau beli pun, nak simpan kat ne? umah pun sempit. so.. telan air liur je la.

mana tau kekalau dapat build rumah sendiri nanti boleh la angkut.

Zura@Iwan said...

sy ni kak..gi lgkawi shopping coklat je byk..hehe..

br ni gi lgkawi masa bln 2...tk teringt pon nk beli piggan mgkuk ni..sbbnya tk plan pon nk beli, lps tu..kalau beli bw anak ni..jenuh nk gedung..lg satu kak, zura ni tk brpa minat ..lawak tul pompuan tk minat set piggn mgkuk ni..kahh!