Tuesday, August 6, 2013

Biskut raya aku.......

Hehe....kelakar pulak entry ni. Orang lain sebok tayang kuih raya yg dorang buat sendiri. Yg aku ni dok tayang biskut raya yg aku oder dari member2 yg aku tau dorang buat mmg sedap, ngee.

Tahun lepas mmg tak buat sebab takde mood. Mak baru jer sebulan lebih sket meninggalkan kami utk selama-lamanya.
Tahun ni pulak...rezeki kitorang murah utk keje2 fotografi perkahwinan. Jadi, tak menang tangan memenuhi harapan pengantin utk album siap masa raya ni. Itu pun bukan semua. Hanya 3 pasang pengantin aje. Yg masih berbaki tu...lepas2 raya ni laa baru mula semula. Ye lah, aku pun nk kemas umah lebih2 sket jgk, kan...huhu. 
Tart nenas....
Tart blueberry..
Tart stoberi...
chocolate rise crisp..
Kepingan almond + kuaci....aku oder 2 balang aje pun, hehe..
Gambar2 di atas bkn gambar aku amek sendiri. Aku cilok kat fb dorang, hehe.
Dh ada dh semua2 tu. Ada yg aku bagi kat mak mentua jgk. Ada yg nak bawak balik Bentong. Ada utk stok makan kat umah, hehe.

Kalo tetamu mai umah...tgk takde biskut2 ni terhidang dlm balang kuih kat umah...toksah pelik laa. Sebab semua2 ni mmg feveret kitorang, hihi..Tak raya dh bukak dulu dh, camno?? Dh ler mende sikit...mende beli kan??? huhu..

Yg lain semua kepek2 dan kekacang aje, hehe..Kudapan yg sedap dikunyah2 depan tv, hihi..

Nota ALONA:-
~Tak mengapalah....kita dpt rezeki kot ni...kita tolong pulak panjangkan rezeki tu ngan membeli biskut raya kawan2, kan..

4 comments:

el said...

hahaha betul tu kak
lau kuih2 yg sedap n kesukaan kita blum raya dah abis tu cam mano..nak beli..org buat kuih dok rayo
tu yg ssh aihh nak beli..
nti lau dah xde kuih..terjah tesco beli
3 bekas RM10..haha haa mknlah kuih raya tesco hehe

Gieyana said...

Nmpk ngancam hat stoberi tu..nk g raya umah kak la..:)

wantie said...

dah try semua jenis tart tu. tart nenas jugak yang menjdi phojaan hatiku..

Zura@Iwan said...

sy pun beli je kuih ry kak..hehe..

nk gi ry umah kak bleh? hehe