Thursday, January 21, 2010

Ceriti dari koleksi gambar hp...

Cerita lama lagi??
Memang betul laa si ALoNa ni..
Elok bebeno ler dia pun dudok kat Tepen Bandar Warisan tu, ngeh2..

Sebenarnya, ni koleksi gambar dlm hp..hehe..
Meh aku titipkan cerita kat sini..

Gambar abang ni aku amek berlatarbelakangkan sebuah rumah kedai di bandar Bg. Serai.
Rumah kedai HONDA tu..tercatat 1969..
Sama baya abang, hehe..
Ni lepas kitorang balik dari photog kat Ijok 19hb doblas ri tu.

Ni pulak 22hb doblas..
Gi SMK King Edward VII nak beli buku sekolah, t-shirt dan seluar trek sekolah utk Angah.
Angah dh berkobar2 nak masuk sekolah menengah, hehe..
Along ngan abah dia pun teruja masuk sini..menggamit memori..

Berlatarbelakangkan pejabat sekolah dan kelas Sigma dan Omega di atasnya..

------------------------------------------------------------------------------
Opps..ada gambar makanan kat bawah ni??
Hmm..tgk pinggan aje dah tau..ni bkn makan kat umah ni, ngee..
Takpe ler..blog aku ni jarang tunjuk gambar makanan, hehe.
Manataknya...
Kalo makan kat luar..dh abes makan baru tingat nak amek gambar.
Kalo masakan aku pulak..eii, wat malu je. Amek gambar guna kamera apa pun..nampak tak sedap, huhu..
Ni nasik ayam taugeh..
Rupanya cuma ada tambahan sayur taugeh tu aje, huhu..
Sedap takpe. Aku mmg suka sayur-sayuran..

Ni nasik ayam hainan.
Ada sayur kobis kat atasnya..

Ni nasik lemak akiss.
Ada sate pulak 2 cucuk kat situ. Aku ler yg letakkan tu.
Bkn apa..kat situ dia leh merajok ler pulak, ish!! geram tul..

Ni satay kajang walaupun bkn makan kat kajang, hehe..
Boleh laa..pasal kuah dia pun mcm satay hj samuri tu gak ler. Ada sambal tambahan pulak.
Kalo nak ikutkan satay kajang di Kajang ni..Satay Hj Samuri tu aje laa yg aku penah rasa..hehe. Tu pun ada org belanja.
Penah gak makan Satay Hj. Samuri kat R&R Dengkil. Kali ni mak ngan ayah aku yg belanja.

Tapi kali ni kitorang makan kat Lazzad Cafe [Satay Kajang] kat sebelah The Gate Kopitiam. Dekat2 ngan Lake Garden...dekat2 ngan BOMBA Taiping.

Tengok tu..beriya2 angah makan. Elok ler mcm tu..bkn macam org yg merajuk tu, hehe..

Hmm..Alhamdulillah..abes licin semuanya.
Ngan otak2 tu pun abes...
Ok ler gak makan sini. Rasa laa mcm tgh ada kat bandar2 besar, ngee.

Sebenarnya..makan kat sini..Fadel yg belanja..
Dia transfer duit kat maybank2u utk kitorang makan2 sempena besday dia.
Ye ler..dia kan kat Bentong/Temerloh..
Sebelum tu dh makan McD.
Fadel dh pesan makan puas2. Sebab kitorang gi McD sebelum kul 3ptg..byk ler baki duit tu lagik. Tu yg leh gi kat Lazzad Cafe pulak pekena makanan lain, haha..
Opps..tp bkn waktu yg sama..
Pi lain2 masa..ngee..
TQ Fadel....

----------------------------------------------------------------
02.01.2010
Sabtu
UiTM Merbok

Ni masa aku menemankan Yui mendaftarkan course dia utk final sem ni. Yang lelain tunggu kat kolej. Abg tunggu dlm van kat tempat parkir.
Ni kali ke 3 aku dpt pengalaman cenggini. Harap di suatu hari nanti..aku leh temankan anak2 aku pulak mendaftar mcm ni.

Perjalanan ni..ditanggung oleh kak nor, hehe..
Makan hari tu ditanggung oleh abah dan mak..huhu..seronok2!!!

Alhamdulillah laa..walaupun dh final sem..Yui masih dpt tinggal di kolej lagi.

--------------------------------------------------------------------------------
03.01.2010
MRSM Pengkalan Hulu

Keesokkan harinya lak..kitorang hantar along balik hostel. Dah form 2 anak sulung aku ni..hmm.
Ngan kancil aje..Padat laa kancil tu ngan barang2 along, hehe..

Sebelum terus ke hostel..kena selesaikan pendaftaran dan segala pembayaran seperti yg pihak maktab pos masa cuti sekolah dulu.
Dah selesai..kitorang angkut barang2 along naik ke hostel dia di aras 3 (tkt 4).
Aku kemas apa yg patut...
Tp ada sorg kawan sebilik along tu baru sampai..tp dia terhilang kunci locker ler..hmm..

Sebab along pelajar yg mula2 sampai..lancar ler aku nak wat keje..hehe.

---------------------------------------------------------------------------------
04.01.2010
SMK King Edward VII 2

Ari tu abang cuti. Aku ajak abg tengok pengalaman anak dia masuk menengah. Masa along masuk sekolah ni awal thn lepas..aku yg urus. Kali ni, aku ajak abang sekali..

Ni Angah dlm kelas 1 Delta..
Kawan dia ok je..Angah ni pulak malu2 bila nampak abah dia nak amek gambar..hehe

Baru2 ni [18hb]..pelajar2 kelas RK dh wat pendaftaran. Tp Angah tak dpt tawaran masuk kelas tu.
Namun...aku tak kesah sebab tengok Angah pun dh selesa dlm kelas 1 Delta tu. Kawan2 dia pun ok, cikgu2 pun ok..Malas aku nak buat rayuan.
Tak kesah ler..pokok pangkal hati dia tu.

Tp skang ni..bila ramai yg transfer ke RK...Angah ditukarkan kelas ke 1 Lambda, kelas no 3. Hmmm..kira ok ler tu. Aku harap..lepas2 ni dia leh tukar pulak ke 2 kelas terbaik..Sigma @ Omega.
Belajar ler betul2 nak. Walaupun PMR masa form 3 nanti..tapi skang pun takleh lalai dah. Tu pun mujur layak masuk King Edward..kalo Klian Pauh???

-----------------------------------------------------------------------------
Akiss pulak dh naik darjah 4..iaitu Tahap 2.
Alhamdulillah laa..naik aje Tahap 2..dia dpt jadik pengawas mcm Along dia dulu.
Angah pun dulu pengawas gak..tp pengawas pusat sumber...hehe..


Tu aje ler citer dari koleksi gambar hp..

6 comments:

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

bagus2 akak cite date by date kan...yg penting hapdet gk blog akak..zura x de mende nk cite sgt...

pstt; bab tang mkn tu x thn.....tliur ni ngah lapar eden...

Unknown said...

gambo hp pun santek gak hehe

nampak nasi ayam tu yg buat lapo ni....

Insyallah nanti giliran along lak...pandai tu masuk MRSM...bukan sng nak dpt masuk...

tapi anak2 sis mmg sumer nampak pandai2kan & not naughty type...u r lucky sis

pak long said...

pic kedai moto bagan serai..sempoinyer

el said...

nti lenkali sggh tepen nak terjah lah lazard cafe tu...igt x igtlah balai bomba tu..kalo pi igt kot jln..huhuhu

Suziey Ahmad said...

waaaa gbr dlm henpon ade penceritaan..bgs la kak alona..tabik spring..hehe..

gbr akk kemas barg along tu teringt mak sy kemas brg sy masa sy masuk asrama dulu..ekeke:p

abang said...

akiss dah mewarisi muncung ibu dia.. huhuhu..