Friday, January 15, 2010

LANGKAWI - Dataran Lang

Lepas aje turun bot di jeti..terus je mata ni tertancap sorang makhluk tengah berdiri di tepi sebuah meja yg bersusun dgn piring2 bermuka manusia ni.
Aku tak terus gi situ. Carik air mineral dulu..pasal air yg dibawak td mmg tak cukup. Ayah, abang ngan Fadel dh gi sana dulu. Tgk2..hehe.
Ayah tu mmg nak sgt ler beli mende ni pasal piring Langkawi bergambar ayah ni..ayah takde lagi kat kabinet umah tu, huhu.
Mak ngan Fadel dh ada..tu yg ayah tingin gak nak satu. Naseb bek ler tang sini ada pulak mende ni. Ayah beli 2. Ayah punya satu..mak punya satu.. Jadi RM10 x 2 ler..

Nampak piring bermuka aku ngan along tu??
Lepas ni kena ler ada simpulan bahasa 'muka piring' pulak..bermaksud??
Org yg gi Langkawi atau ke Phuket..hehe..

Tp aku tak beli pun mende2 ni. Kalo 5 beranak?? Dah RM50..uii!!
Gambar kitorang dlm kamera sendiri pun beratus-ratus ni. Tak per ler...baik duit tu beli cekelat kat Hj Ismail Grup malam nanti..

Aku tanya abg..naper tak amek sume gambar2 kitorang yg ada kat piring tu??
Abg kata..kesian pulak kat pakcik tu. Dah laa tak beli..hehe..

Lepas2 tu..terus ler kitorang ke parkir keta. Tgk2 unser dh kena saman RM30 pasal tak letak tiket parking, hehe.
Ntah..mana ler nak pasan pasal takde signboard citer soh pasal tu pun tang area situ. Betul!! kena ronda jauh sket..baru nampak ada satu signboard yg soh taruk tiket parking kat dashboard keta.
Lgpun..ingatkan bila kerajaan lain dah memerintah Kedah ni..dorang wat cam Kelantan ler dah tak payah bayar parking, hehe..Rupa2nya kena gak.

Dh alang2 kena saman tu..kitorang terus gi meronda ke Dataran Lang. Biar unser tu parking lama2 sket lagi. Baru ler rasa berbaloi nak bayar saman tu, kan?? hehe.

Jadi, kitorang pun terus ler mengorak langkah ke Dataran Lang di ketika terik mentari.

Kat area sini...mmg cantik. Beberapa kali pi pun tak menjemukan. Cuma ramai yg malas nak menapak ke situ aje ler..hehe

Tgk kan keadaan sang helang nak terbang tu..seolah2 ia berjiwa. Nampak real. Semangat Mahsuri dan Langkawi seolah2 ada di situ.

Amboii..beriya betul nak ngambek gambo helang tu.
Naper ler susah2 guna kamera hp??

Inilah hasil gambar yg abg tangkap guna kamera hp nya tu, hehe..

Ni aku soh pegang sorang satu hurup..tp Akiss ngan wan dia gi kongsi pulak hurup G, hmm..
Tp...moncong helang takde dlm gambar, ngeh2..

Sukar dinyatakan...dorang ni mmg pose kandid ke??? atau mmg tengok ke atas??

Mak ngan ayah di hurup KA..hehe. Takde maksud apa2. Saja je..
Kasih Abadi pun leh gak kot..hehe. Sempena 35's anniversary, huhu..

Ni anak pempuan mak & ayah bersama ngan suaminya..Body builder from Taiping, hahaha..
Readyyyy....flex!!! haha lagi dan lagi..

Jangan ler mai sini tak baca mende ni, no?? Ilmu pengetahuan ni..hehe.
Aku tempek sini supaya aku pun leh rujok bila2 memerlukan. Pasal otak ni susah sket nak ingat tarikh2 ni, hihi..

Tgk gambar kat atas ni...Fadel pernah ler tanya...sampai bila ler leh naik sempit2 cenggini?? hehe..Naseb bek ler wan dorang ni pun kecik aje orangnya, ngee..
Kitorang ni suka naik satu keta beramai2. Senang nak berborak, berteka-teki...hehe. Kalo anak2 aku dh besar2 nanti..takde dah laa. Kena konvoi 2 keta gak ler. Kalo tak pun...atuk kena ler beli van 15 penumpang pulak..haha..


Dah selesai puas bergambar dan berpanas terik kat Dataran Lang..kitorang pun gi singgah Pekan Kuah utk beli bungkus nasik kat gerai semalam tu. Makan kat umah ler pasal masing2 sume dh letih. Pulak tu..sume pakai baju kering yg dibasahkan dan kemudian kering semulajadi kat badan masa naik bot tadi, haha..

Sampai homestay..ada yg mandi, ada yg rehat dulu, ada yg makan, ada yg melaksanakan apa yg sepatutnya....
Petang nanti..nak kuar lagi. Sesi yg juga ditunggu2 iaitu ke Idaman Suri, Gamat Nusantara dan ke Hj. Ismail Grup (cuma ke kedai dia yg dikhaskan utk cekelet tu).

-jadi..sambung lagi...

12 comments:

Gieyana said...

cantik photo akak...best kan p langkwi..:)

ikiqzana said...

best g langkawi.. tapi yg x best nyer kena saman plak... xpe la janji hapi dpt g sana kan sis...

cantik gmbr kt helang yg ada huruf2 tu...

wirajiwa said...

nengokkan gambar2 nih semer, terkenanglah balik masa aku kerja kat Langkawi 1994-1995 dulu.(bini aku sesnsitiv giler biler sebut Langkawi nih "ingat kat awek lamer la tur. abg turr!!) hahahahahahaha...haii sebut Langkawi jerk dah kena sound gitur yerkk? adehhh

░♥si lampu neon♥░ said...

aikk da tukar layout cun!!

wantie said...

fuyoo... cantik gambo gambo yg akak snap. memang gambar-gambar tu menggamit kita untuk ke sana gak ler.

Suatu hari nanti nak pi sana, banyak sangat dah berubah.

myaishahhafiz said...

cantik muka piring akak tu, saya pun ader gak muka piring mcm tu, beli kat flooting boot kat bangkok hari tu.

pandai dia org nie cari mkn.

Rinna said...

bestnye..tgk gambar2 nie..cantik2 angle2 yang diambil..
Masa gi langkawi dulu2 tak sempat nak jalan2 kat dataran nie maklum laa gi ngan kumpulan..jadi masa terhad.. :)

Krasz bAtu said...

best nyeee

POSH76 said...

gambar piring tu wajib ada...

nampak real la gambo helang tu...

ni yg tak menahan nak gi langkawi...hehe

bess ur review

[-suziey-] said...

waaaaa byk collection gambo ni..hehe..byk cameraman xpeler..ekek:p tantek2..tukar layout plak tu..lg ler tantek..beso kan sket gbr nya..br puas;P

atty's said...

wakakkaka..kty pun ade muka piring tu alona ooi..ekekekeekk ..muka piring.pandai betui diaorg buat bisnes..

lin said...
This comment has been removed by a blog administrator.