Friday, January 22, 2010

Gi makan kenduri di Jelai..

27.12.2009
Jelai, Batu Kurau..

Laaa....citer lama lagik???
Betoi laa ALoNa ni. Mesti tergendala nak citer awal2 pasal n3 Langkawi berpuluh episod tu, kan?? ngeh2....

Hari tu kitorang gi konvoi ke majlis persandingan Ayu, anak TokLang Bidin dari Kedah. Ni kiranya kenduri nyambut menantu ler.
TokLang ni bapa saudara kepada mak mentua aku.

Dijangka kul 11pg berangkat dari Villa Serian Tasek..Semua ahli konvoi dh bersiap. Pengantin lak dh lama kuar gi berdandan, bermekap dan berpakaian pengantin kat sebuah butik pengantin kat Kamunting nu.
Tunggu punya tunggu..ingatkan konvoi ngan pengantin sekali. Rupa2nya pengantin pi asing2 ler.
Lambat sket ler kuar dari VST tu pasal kitorang mmg tak tau apa2. Tu komunikasi antara pengantin ngan famili dia ler..hmm

Sampai sana..parking kat mesjid. Tunggu ahli konvoi dari homestay utk jalan sekali. Tp heran gak pengantinnya takde pun??
Rupa2nya masa kitorang tengah berarak awan kelabu...mengekori langkahku..
[Opps..sori ternyanyi lagu Layang2 Putus Tali pulak, ngee..]
Masa kitorang tengah menapak beramai2 ke rumah kenduri tu..dari kejauhan kedengaran bunyi kompang menandakan pengantin tengah berarak nak naik pelamin dh!!!
Aitt??

Akiss dan sepupu dia..Ain..

Abes tu..kitorang yg berjalan beramai2 sambil memegang beberapa dulang hantaran ni termalu-malu aje ler..heheh..

Sampai2 majlis tu..semua tetamu terpinga2 ler tengok kitorang segerombolan baru sampai situ sedangkan pengantin dh naik pelamin pun!!
Mesti dorang ingat kitorang ni salah majlis, hehe..

Masuk2 je dlm umah...baru ler aku tau. Rupa2nya majlis ni ada 2 pasang pengantin yg diraikan. Agaknya bila rombongan utk pasangan lagi satu dh ada belakang pengantin..jadi kompang pun apalagi, BALUN!!! hehe..
Kiranya..Ayu miss communication laa ni ngan family dia..

Byk posing berempat atas pelamin ni makcik2 kat tepi2 pelamin tu ler yg bg arahan. Suka bebeno dorang mendera pengantin terutama bab kiss-kiss tu. Suka bebeno makcik2 tu tgk adegan tu, ye..ish-ish!!!

Lepas dh kenyang..dh dpt cenderahati..amek gambo beramai2 pulak ngan pengantin.
Tu pakcik dua orang tu aku pun tak kenal sape, hehe..
Camne ntah leh masuk dlm gambo gak, ngee..

Hari tu seronok ler pasal byk citer kelakau, usik-mengusik yg kuar, ngeh2..

7 comments:

[-suziey-] said...

waaaa persandingan berkembar..hehe..
hehe..lawak la kak alona oi...n3 langkawi berpuluh episod yek..abis tergendala n3 lain ekeek:p

zura@iwan said...

kita pon dulu bersanding atas pelamin 2 pgantin...hikss...

ya la...asyik tgendala n3 yg lps ek...cite episod lgkawi dulu plakss

wantie said...

Wah.. kak sampai pada tepat masanya.

Soal nak mendera pengantin berposing kerja kita ler.. banyak lah pasanan yang dah kena.. thee.. thee...

Sonot.. usik pengantin ni, dorang ikut jer..tul tak???

POSH76 said...

citer lama pun takper sis janji update i suker jer layan...hehe

bestkan kalu gi konvoi camni meriah gitu...btw tomeilak anak dara sunti yg pakai baju kebaya red kaler...i like

me too suker naa jadi tukang pegang barang hantaran...glemer sikit...

etuza said...

salam.
Wah! tepat pula jangkaan saya, perkahwinan kembar ya . selamat berbahagia tuk mereka ya.

atty's said...

2 pasang rupanya perantin tu ye..
sapa bawa hantaran coklat ke buah ke.tibai je buat makan sendiri ..ekekeke .

lin said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女