Wednesday, January 13, 2010

LANGKAWI - Terjun di Tasek Dayang Bunting..

Mmg seronok dorang ni mandi air tasek. Kalo citer tentang kedalaman air tu...mmg sgt dlm, hehe.
Ada ler sorang pakcik tu berdiri kat atas pelantar tasek dan tanya kat Fadel yg tengah timbul kat dlm air tasek tu.."dlm ke air tu?".
Hmm...takkan ler pakcik tu tak pasan..mmg dlm.
Fadel jawab ler, "uii...dlm. Kaki pun tak jejak apa2 ni".
(Betul ke Fadel cenggitu awak jawab?? hehe..lebih kurang ler kot, ek?? ngee..)

Tapi disebabkan guna jaket keselamatan a.k.a pelampung tu...nampak ler mcm tak dlm sgt. Agaknya pakcik tu tgk anak2 aku pulak..nampak relaks je mandi air tasek tu..hehe.

Tgk ler Angah ni. Dia mmg sgt ekstrem kalo bab2 cenggini. Along tak buat..tapi dia buat sampai lima nam kali. Masa mula2 nak wat tu..siap mintak izin kat abah dia, ngeh2.

Cenggitu gak ler kalo berpeluang mandi kolam renang.
Tp kalo gi mandi sungai..kitorang tak bagi dia wat cenggini. Paham2 jer ler sungai ni kan..akar2 pokok menjalar kekadang smpai ke dlm sungai, ranting2 patah yg jatuh ke dlm sungai, batu2 sungai lagi...uii, yg tu bahaya!!!

Sebenarnya acara terjun ke dlm air tasek masa ni..abah dia ler yg mula dulu. Angah ni pantang ler. Dia pun nak wat.

Akiss sgt seronok mandi kat sini..

Angah pun sama...uii, balik umah tu kang..mesti penat tak sudah2 tu, hehe.
Takpe ler..pasal kitorang tak nginap kat apartment atau hotel yg ada swimming pool. Mandi-manda kat pantai dan kat tasek ni pun jadi ler, ye nakkk..

Sebenarnya...kat area pelantar tasek tu..ada dah ada disediakan satu kolam mandi utk kanak2. Kiranya..budak2 kecik yg tingin nak mandi situ, leh laa.
Tak dlm pun tp guna air tasek tu gak laa, hehe..

Fadel sedang memeriksa dan memperkemaskan jaket keselamatan mak.

Ayah dh naik kat pelantar. Mak pulak turun..(sebenarnya..gambar mak turun mandi tasek dh ada kat n3 sebelumnya ni, hehe..Aku termasukkan kat situ pulak. Takpe ler...janji ada)

Mak yg mula2 tak konfiden leh terapung kat dlm tasek yg dlm ni...dah mula seronok dok berendam dlm air tu.
Mak yg terminum air tasek masa angah buat terjunan tu kata air tu manis!!...
Huh, gerun je kalo tiba2 ada berita yang penghujung tahun ni aku ngan fadel nak dpt adek lagi, ngeh2!!

Pasangan sehati berrrr-renang, hehe.

Abg tengah mula nak wat sesi terjunan.

Aksi terjun menguncup....

Aksi terjun mengepak mcm helang nak menyambar lemak ayam, haha..

Aksi Fadel dan Fazel, penerjun terhebat Tasek Dayang Bunting utk tahun 2009!! haha..

Ni ler aksi mula2 angah terjun ari tu.
Sengaja aku tak susun gambar ni betul2 sangat.
Masa ni kitorang semua gelakkan Angah pasal terjun beriya2 tutup hidung. Konon2 takut air masuk dlm hidung ler, kahkah!!

Ni masa konfiden dh lebey2 ni. Along kat dlm tasek tu..wat derkkk je tgk Angah lompat.

Lepas2 abg, angah dan Fadel buat acara terjunan tu..minah dua org ni pun berminat nak wat. Beberapa kali gak ler, hehe.
Pastu..ada ler gak budak2 besar Angah tu mintak kebenaran bapak dia nak terjun. Bapak dia bg sekali terjunan aje...

Apa laa yg menarik minat ayah sambil moncong2 bercakap tu???..huhu..
Sebenarnya, ayah tengah ckp..kat situ leh nampak sebahagian bentuk dayang bunting sedang terbaring tu, ngeh2...

Pemandangan menarik hari itu!!
Meenachi bersari leh sampai kat tasek tu. Kuat dorang, ye??
Mai naik bot pakai sari lak tu, hehe..

Tgh siap sedia nak balik, hehe...

Masa ni semua dh lapar pasal perut dh kecut.
Aku pun keluarkan roti SunShine dan kaya yg dibeli malam smlmnya.
Laku ler roti tu, keke..

Masa kitorang menuruni anak2 tangga nak ke bot..terlihat ler budak bot tu baru nak mendaki anak2 tangga ke arah tasek. Nak panggil kitorang balik ler tu, hehe..
Ye ler..kat tasek tu mmg kitorang lama sket. Sebab mandi, kan?? Kalo sekadar melawat2 tu..mgkn ler kejap je kat situ.

Sebelum balik..wajib ler amek gambar tang sini. (psst; tempat bersejarah aku ni, haha)
Gambar pertama ni ada Fadel...

Gambar ke-2 ni ada abg pulak, hehe..

Pastu, kitorang naik bot kat tangga benteng tepi2 tu aje. Nak balik dh. Habes ler sesi island hopping.

10 comments:

Cik Cookie said...

wehhhh...
apsal cita langkawi xabis lg?
bikin jeles ahhh

[-suziey-] said...

perghhhhhh best giler kak..ape yg bersinar tu..chaaya memantul..hehe..sy even ade life jacket xleh nk terapung elok cenggitu..msti nk tertonggeng..ekeke:p

Rinna said...

Cantik2 gambar yang dicapture..tuh.. Aci2 tuh.. tak ajak ke turun mandi sekali..hehehe.. kang masuk air terus mengelembung lak sari2..tuh..heheh

zura@iwan said...

aakak....zura penah mandi tasik ni...mmg dlm kak...dh la x reti swim...kira hb la jd mgsa haku...kahhh

suhaila-ab said...

best nya aksi terbang2 tuh...aku suker sht tuh..

DeLLas said...

sbenarnya ada aksi yg lebh dahsyat kat dayang bunting marble tu.. tp sygnya aksi tu x sempat dirakam..

wantie said...

tengok aksi aksi mengancam cam gini, dah mula rasa nak bertandang...

malu la orang kedah pun tak pi lagi merasa semua tu..

jeles!!!!!!!!!!!

Gieyana said...

alahaiii..cantik photo..p sn pon cantekkk..

gmbar percikan air tue cung..sekali ngan aci2 tue..

POSH76 said...

wow mcm2 stunt ada...ur mum sporting la nak gak dia masuk dlm air tu...hehe

meriah betul ur vacation hehe

J@J@ / Bini The Rock said...

hehehehe!!
meriah sungguh tgk aksi terbang2 tu...

waccchhhhhaaaaa!!!

Dah abes dah ke cerita Langkawi ni kak?? aiseyyy.....tgh teruja nih!

**alhamdulillah, kurang sikit demammnya. Tinggal selesema je sikit2..