Wednesday, January 6, 2010

LANGKAWI - Ronda2 di sekitar Oriental Village

Hari ni adalah ulangtahun kelahiran anak sulung aku ke...14thn. Sayangg Alongg...

Aku ni mmg terlampau sgt ngan menyimpan gambar2 ni kat sini. Ntah bila nak abes ntah gmbar2 kat Langkawi tu, ek?? Tapi tak mengapalah..semua tu menjadi kenangan yg manis bagi aku.


sambung al-kisah...
Pas dah abes air kelapa tu..kitorang ronda2 sambil menghala keluar dari kawasan Oriental Village.

Sempat ler bergambar kat jambatan merah ala2 taman tasik kat Taipei, ala2 Nippon ni, hihi..

Kat situ gak ada disediakan mcm2 ler.
Tu...aku tak tau ler pe nama yg ada beroda 2, leh bertenggek pulak ala2 skuter mainan budak2 tu, hmm.


Kat atas jambatan merah tu..aku tunjukkan laa kat Fadel bukit berbentuk seorang lelaki terbaring yg dikatakan Mat Chinchang tu, hehe.
Camne nak tau lelaki?? pasal kat leher tu ada bentuk halkum, hehe..
Cuba ler perati betul2..ada dahi, hidung, mulut, dagu, leher berhalkum...

Mak dah sakit kaki..tp aku sempat posing ngan mak, hihi..

Tingginya bayang2 kitorang..hehe..

Kawasan tasik yg cantik dan indah.

Along ngan Akiss seronok melihat ketenangan kat situ. Nak menginap kat situ?? uii...tak upaya ler. Rate dia sesuai utk org byk uwang sj.

Dah terover dose..hehe..
Ye ler..bergambar bukan nak kontrol cun aje kan..ngee..

Dari arah tasik..nampak Fadel, Dayah ngan mak sedang memilih2 cenderamata utk dibeli..huhu..

Ayah nampak kool..mcm nyorok tp nampak gak kelibat ayah kat dlm cermin, hehe..

Last2 jumpa topi ni...anak-beranak posing tak hengat...haha..

Sekali pandang..mcm ganas aje posing angah ni.
Tp tgk betul2..jari telunjuk tu dia tunjuk kat tulisan Langkawi kat topi tu.
Yg dia terjelir tu pasal dia protes tak suka bila aku pakaikan kat kepala dia topi org pempuan, ngee..

Bergambar ngan ayah lagik..
Nunggu mak ler tu tgh memilih key-chain utk kawan2 sekerjanya, hehe..

Sambil posing ngan ayah kat bangku tu...abg sempat snap satu gambar. Gambar apa??

Jawapan: ni ler gambar yg abang snap tadi tu..beriya2 aku menyenget nak amek gambar camtu pun, huh!!!

Along ngan Angah..si bujang kitorang..

Ni mak bapak budak bujang dua orang tadi tu, ngee..

Dah selesai urusan...apalagi...babai Oriental Village..

:nanti ada masa nak sambung lagik kat area umah api pulak...


Nota:-
-31/12/2009 Mak ngan ayah dtg Tepen lagi. Saja je jalan2 tgk anak cucu. Mak bawak buah keranji. Katanya Dayah bagi utk Akiss pasal dia tau akiss suka buah tu, hmm. Sat je abis..punya laa gemar si Akiss ni kat buah keranji tu, huhu. Kali ni aku pesan buah markisa kat mak. OK..dah puas makan buah markisa, hehe. TQ mak..ayah.
-01/01/2010 Tak gi mana pasal ari Jumaat. Cuma ada ler keluar2 jalan2 cari makan, hehe. Malam tu lepas akiss ngan angah abis kelas taekwando..mak ngan ayah balik Bentong dlm kul 10.30mlm..Alhamdulillah, selamat sampai Bentong dlm jam 3pg 02/01/2010.

-02/01/2010 Ikut gi hantar Yui balik UiTM Merbok. Abang bawak van. Balik sampai malam sebab singgah makan kat Subaidah.
-03/01/2010 Hantar along ke PH pulak..
-04/01/2010 Pagi gi bayar yuran Akiss kat TMGS. Petang..selesaikan kesah Angah di SMK KE VII pulak..

5 comments:

abang said...

wow.. editing kali ni mantop.. berkat bertapa kat gunung Machincang ni.. hehehe

POSH76 said...

takper sis suker layan gambo2 ni...nak2 yg candid..paling suker gambo kat atas jambatan tu hehe

[-suziey-] said...

happy besday along..
kak alona..tantek la gbr..nmpk clear n sharp..yg gbr ayah akk kt cermin tu tantek..unik..guna software ape ni?

zura@iwan said...

akak cantik gilerr tgk gmbr2 akak kt cini...sharp la....

wirajiwa said...

hamboii laaa sewouunuknyer!!!