Wednesday, May 30, 2012

Kopi susu kambing laa pulak!!


Suami aku ni penggemar kupi. Tiap2 hari mesti nk pekena kupi.

Dlm sebulan dua ni dh suka kopi campur ngan susu kambing laa pulak!! Kalo gi minum kat kedai aje..mesti nk mintak air kupi + susu kambing. Selalunya kat kedai ni ada susu kambing hi-goat tu ler, hehe.

Sebenarnya, beberapa bln yg lepas aku dh buatkan kopi Radix + susu kambing hi-goat kat umah mak aku di Bentong. Tujuan aku gantikan susu kambing tu sbb umah mak aku selalunya takde susu tepung Fernleaf. Kat umah di Tepen ni kalo aku buatkan abg kupi...memang campur susu tepung fernleaf tu laa.
Jd, utk gantikan susu fernleaf....aku campurkan ler sepeket kopi segera ngan setengah peket susu kambing serbuk tu. Bila buat lain kali...aku guna lagi setengah peket susu kambing yg berbaki tu.

Semalam, balik dari gym kitorang pun gi pasar malam Bukit Jana. Cari susu hi-goat yg dijual sepapan ni...takde lah pulak. Yg ada cuma kopi segera yg dh siap2 campur ngan susu kambing, mmmm bekkk....hehe..
Jd, abg pun tak kisah lah...beli jgk sebab kebetulan kopi kat umah pun dh abes.
Ni laa dia sepapan kopi susu kambing...harga RM18..
Aku mmg kurang kupi2 ni..Tambah2 dicampur ngan susu.
Jd, abg tak risau ler kopi ni cepat abes, hehe...psl isterinya ni kurenggg ngan kupi2 mcm ni.

Sekian.

Nota Alona:-
~Ari ni curi waktu merajinkan diri apdet blog lagi satu...sebab ada 2 BE baru masuk sana, hehe..

7 comments:

Rinna said...

Owwh dah ada plak kupi ngan susu kambing yer.. bagus gak tuh.. :)

wantie said...

t suka minum kopi O ja. kalau nak letak susu kena minum ngan ais.

baru lagi kot produk kopi ni. sebelum ni tak pernah plak terjumpa kopi susu kambing.

sedap tak?

el said...

el pun suka mnm kopi
huby pun suka
kt umah tu sllu bancuh kopi O..atau kopi campur susu pekat tu

ni 1st time dgr kopi susu kambing
mlm2 sure mengembek ye kak hahahahaha

Gieyana said...

kurang minumkopi..kalai minum pon time kt old town jer..haizz! Menarik gak nie..:-)

Kesuma Angsana said...

saya pun susu minum kpi susu kambing ni sdap but len brand ler

Ishakis said...
This comment has been removed by the author.
Suana Zhar said...

promosi harga susu kambing hi-goat!! http://suanazhar.blogspot.com/2012/12/promosi-harga-susu-kambing-hi-goat.html