Saturday, May 5, 2012

Balancing tayar alza...

05hb Mei 2012
Sabtu

Pg tu...lepas breakfast..terus gi hantar print gambar majlis aqiqah + cukur jambul baby Armani.
Kendian, gi singgah kat kedai Ezform utk try tambah 1 lagi tshirt. Boleh tu boleh tp stok kaler magenta takde laa pulak..sebab dorang oder ngam2 aje utk oder aku sebelum ni.
Ni yg leceh bila ada yg last minute nk join ni. Aku kata tak boleh kang...tak best lak kan. Try my best....akhirnya aku dpt t-shirt jenis material yg sama tp terpaksa ler aku amek kaler oren, display punya. Tp display pun baru punya lah....hehe. Rasanya yg ni...aku ler yg pakai kot...mm. InsyaAllah, semua 32 helai tu siap 10hb ni.

Dari Ezform...terus ke kedai tayar Ben Tek. Abg nk wat balancing utk alza. Sejak guna alza ni dh 2thn...ni adalah kali ke-2 buat balancing tayar. Kali pertama buat kat Perodua Servis Centre, tak ingat bila..kena rujuk buku servis alza lak kalo nk tau tarikh tepat, kahkah..
Start ujung bulan 5 ni dh mula buat job tiap2 minggu. Kena gi Ipoh 2x, Bagan Serai lagi. InsyaAllah, nk ke Melaka lagi...kena buat balancing gak ler, kan..
Pekerja ni buat sebelah sini dulu. Dh ok...dia pun pasang semula tayar tu.
Kendian, dia buat lak yg sebelah sana...kali ni aku ikut dia masuk kedai tgk dia wat keje, kehkeh..
Hehe..tgk spoting dia bila aku amek gambo...tambah2 bila kena usik ngan kawan2 dia, hahaha..
Sambil2 tgk dia wat keje...mata ni pun melilau tgk sport rim yg cantik2 aje terpamer kat situ...ish..ish..
Ada satu saiz 13. Susah dh nk dpt sport rim size ni. Hmm..sesuai ler utk sang kancil ni..Tp abg kata, kalo kancil guna sport rim 13 ni...kena tukar guna tayar nipis, hehe..
Hmm..jangan ler salah sangka ye. Tu cuma KALAU aje. Bkn nk beli pun. Guna aje ler rim biasa tu. Duit nk guna utk perkara lain, hehe. Asal tayar kancil leh berjalan elok...cukup lah. Ni semua utk nk bg lawa aje lah pun..huhu. Bkn keperluan utama, ye..
Abg ngan sport rim yg hebat2 HARGAnya, kehkeh...
Cantik2 aje aku tgk sport rim ni tp tu lah...pakai ler yg dah ada tu.
Alza tu pun dh sport rim dh wlpn yg jenis biasa aje...tak secantik yg terjual kat sini, hahaha. Cuma nanti..kalo tayar dh kena ganti...mgkn abg nk tukar tayar tebal sket dari skang ni..Skang ni 55...nk tukar ke 60 lah kot, hihi.....

Pekerja tu habaq...beza balancing tayar tak byk sgt...tp dia tetap ler ubah jgk kedudukan tayar tu.
Upah balancing tayar ni RM15....dh bayar...gi singgah umah mentua jap. Jenguk abah dan mak...

Sekian, terima kasih..

No comments: