Friday, December 27, 2013

Kami mengunjungi pusara bonda..

22.12.2013
AHAD

Aku dh bagitau ayah menerusi sms....nak ajak ayah gi ziarah pusara mak petang tu bila sampai umah ayah nanti. Elok jer sampai umah....dok rehat jap...terus aje ayah ajak pi. "Sementara cuaca mengizinkan ni", ayah kata. 
Terus ler memecut ayah bawak kereta ke tanah perkuburan kg. Lebu.
Buang dedaun kering yg gugur dari pokok. Alhamdulillah...pusara mak di bawah redupan sepohon pokok yg rendang.
Nyamuk mmg banyak....tp bila along pasang repeller apps kat hp dia...kurang ler sket. Berfungsi jugak applikasi tu.
Punya laa nak cepat...aku sempat capai botol air ni jer utk letak air, adoii...Tak sempat nak cari jag dh.
Dah selesai...Alhamdulillah...Semoga mak sentiasa berbahagia di sana..
Ayah amek kesempatan membuang rumput2 yg tumbuh di pusara arwah maknya....pusara uwan aku ler tu. Kemudian kat pusara arwah aki dan arwah abg ayah yg meninggal ketika usianya masih kecik lagi disebabkan demam panas.
05.01.2014 nanti katanya ada gotong royong kat sini oleh penduduk kampung.
Dari situ...terus jer balik umah. Sempat singgah kat kedai Berahim beli barang2 utk masak nak makan malam nanti.
Balik tu mmg masak ler. Sempoi2 aje lauknya....asal kenyang.

Malam tu adik aku sampai ngan dayah. Bawak kuih2 tradisional yg mak dayah buat sendiri. Dh lama aku tak makan lepat ubi dan kuih talam, hehe. Nyumm..

Nota ALONA:-
~Kasih sayang mak terus mekar di hati. Rindu ku yang tiada bertepi.

8 comments:

Nad MamaZN said...

Al fatihah buat mak akak...
Moga tenang di sana...

ayu Ismail said...

Al fatihah

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

semoga bonda tenang di sana... Al-Fatihah..

el said...

alfatihah tuk arwah
kasih sayang tidak akan hilang smpi bila2

Mar Mansor said...

Al-fatihah buat arwah..

wantie said...

alfatihahuntuk arwah mak akak dan ayah T jugak. al fatihah.

bagus kak terap anak anak ziarah kubur. moga moga bila time dorang nanti dorang dorang pun akan bawa anak anak dorang buat menda yg sama jugak.

❤Kamsiah❤ said...

semoga arwah bonda tenang disana...bersama org2 yg dikasihi ALLAH..

Zura@Iwan said...

alfatihah...

moga arwah mak kak tenang di sana..