Monday, December 30, 2013

Pasar Minggu Kamunting mmg best!!

29.12.2013
AHAD

Pagi tu....kitorang takde job.
Aku ajak abang gi pasar minggu, hehe. Dah lama tau tak pi pasar minggu ngan abg. Asek pi sorang aje, ngee..**Tu pasal pi pasar minggu ni ada gambar...kahhhh...

Mmg best pasar minggu Kamunting ni. Serba serbi ada dan besar jgk ler.
Dh tempat kita kan....mmg dh tau laa mende ni jual kat mana...mende tu jual kat mana..
Tudung baru dan murah2 gerainya kat mana...hihi..
Memang menjadi tumpuan orang ramai...
Kat gerai tudung yg aku suka pi....kekadang pi tengok2 aje. Kekadang terbeli jgk, hehe...
Singgah beli ayam. Selalu beli kat tempat proses ayam tu. Tapi ari tu malas pulak nak pi situ...jadi beli kat pasar minggu aje lah. Tapi ntah mcm mana...leher ayam ni terkulai tengok bawah pulak, hihi.
Gerai ni mmg best...tp bkn satu ni aje...ada lagi kat sebelah kawasan dalam2 tu...Semua blaus, skirt labuh dan seluar berharga RM20.. Takyah jenoh nak tawar menawar...dh terus aje dpt harga murah.
Kat sini...kalo meniaga pakaian, tudung2, kain pasang, telekung ni...ramai peniaga orang kemboja. Kulit dorang putih2 merah, cantik2. Kat Parit Buntar tu sampai wujud pasar Kemboja...tapi aku tak penah ler pi sana lagi. Sebabnya...kat sini pun dh rambang mata dh...duit aje tak cukup banyak nak memborong semua yg berkenan, kahhh..
Ni gerai yg menjual bahan2 utk buat mee, bihun, kue teow dan pelbagai rempah2. Mee dan kue teow....taugeh...peniaga ni amek kat pengeluar bumiputera. Katanya dari Sg. Acheh dekat Nibong Tebal tu.
Sebenarnya...gerai ni...mak kawan along yg punya. Tu kawan along ler tu yg tengah mencuba beberapa helai kemeja. Mgkn baru beli sebelum tu kot. Maklum laa...dia dh tau dh dapat tawaran SPC Mara kat mana. Along jer tak tau lagi. Sebab along ngan kawannya mintak kat lain2 IPT...
Kawan along ni rasanya tak kenal aku ngan abang ni abah kepada kawan sekelas dia kat MRSM tu, hehe..
Kat situ...aku beli mee dan bahan2 untuk menggoreng mee petang nanti.
Kat pasar minggu ni ramai peniaga Melayu. Jual ikan, udang, sayur, bawang, ikan bilis, ikan darat....ramai orang Melayu. Cina & India ada laa jgk.
Bagi aku...mmg best pi pasar minggu ni. Kalo tak banyak bawak duit...jangan ler meronda semua gerai. Buat gigit bibir aje....hahaha..

Nota ALONA:-
~Apdet sambil buat keje...moga dipermudahkan. Amin.

7 comments:

❤Kamsiah❤ said...

amboii..tersenyum sakan kalua dapat belek2 tudung baru..

kat pasar kemboja tu mmg murah ,kan..baju2 kurung,blaus,jubah..

Nad MamaZN said...

Kedai jual bahan2 buat mi tu mcm unik je.. Takpenah jmpe pun lg. Bagus gak tu =)

wantie said...

kalau kami panggil nat. memang verity.mcm mcm ada..

::NureeN:: said...

mmg besar...
psr mlm slalu g jumaat pas keja jerr sbb dpn umah, dekat jerr psr mlm tu ngan umah wantie.. kami berdua ni mmg jiran 44 hehe tp x pernah g umah hahaa

ayu Ismail said...

Bestkan semua dpt blaus dan lain2 hanya rm 20..akak pernah terbaca pasal pasar kemboja tu gak...

Gieyana said...

Lama x p merayau kt pekan minggu camni..sy panggil mcm T psl km kongsi pekan minggu..ekekeke

tifa anvar said...

Kebanyakkan gerai@kedai org kemboja barng2 mmng murah. So far, quality pn ok je