Saturday, August 9, 2014

Beraya umah mak pak sedara...

31.07.2014
KHAMIS
04 Syawal 1435H

Dari bergambar raya...baru ler kitorang meneruskan perjalanan ke Petaling Bahagia...umah busu kitorang. Busu ni adik bongsu mak dan satu2nya adik pempuan selain mak dalam adik-beradiknya.
Saja jer Fadel bergambo ngan sepandok Wak Gan Kilauan mas ni...Busu dan paksu ni penyokong kuat Wak Gan dulu ni. Ada ler muka dorang berdua dalam konsert pertama dan kedua KE 2014 ari tu sebagai penyokong di tempat penonton.
Kenyang makan nasik kat umah busu.
Tak kisah laa simple2 pun...tapi mmg selera jer kitorang makan, hehe..
Tima kasih busu.

Dari situ...kitorang ke Bandar Teknologi Kajang lak. Pi umah abang mak aku yg no.3...yg betul2 atas mak. Mak nombor 4 dari 5 beradik. Aku mmg dh lama tak jumpa paklang ni. Masa mak meninggal pun paklang tak datang sbb dh datang masa mak sakit kat hospital beberapa hari sebelum tu....agaknya laa..dh lupa.
Busu, paksu dan anak tunggalnya.
Maklang, busu dan mama..
Bergambar kat luar umah paklang...
Bergambar ngan paklang....abang mak. Dan busu...adik mak.
Biasa lah...dh kata nak balik...tp ada jer lg mende nak disembangkan.
Paklang, paksu dan ayahanda...Paksu tu tengah keje tu...balik berhari raya jap, hehe..
Busu ajak beraya ke umah pakngah lak kat Meru, Klang tapi kitorang tak dapat laa nak pi. Sebab tak ziarah lagi pusara mak. Aku ni bukan boleh. Walaupun dlm doa tak lupakan arwah mak (alhamdulillah) tapi mesti nak gi ziarah jgk pusara mak terutama di hari raya ni. Leh jugak gi ziarah pusara arwah aki dan wan.

Alhamdulillah laa...Allah permudahkan jugak tujuan kitorang walaupun hari ujan.
Aku dh citer kat entry sebelum ni.

Dari pusara....terus jer balik umah.
Mak mentua Fadel nak datang beraya kat umah ayah.

Malam tu makan nasik.
Dayah jadi chef, hehe.
Kitorang2 ni kru aje...
Kuih raya adalah ubat2 shaklee dayah, kihkih..
Takde laa...dh makan nasik dh.
Kuih raya ada jgk sket2...tapi semua dh pakat kenyang dah makan nasik. Takde nak mandang dah kuih2 ni...kan.

Tu aje laa citer raya di 4 Syawal 1435H
Malam tu semua nampak letih ler. Tido awal...walaupun masih belum boleh dikategorikan awal, hahah. Tapi bagi aku...kira awal ler tu.

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...aku adik-beradik sayang menyayangi.

1 comment:

Nad MamaZN said...

kak, klu ada TER pegi umah pakngah akak kt meru klang tu, jgn lupa singgah umah saya ok! dekat sgt dah tu :)