Friday, August 8, 2014

Gambar raya kesatuan jalil busu

04 Syawal 2014
31.07.2014

Kitorang gi KL
Busu yang sms dan kol....beriya tanya tak datang raya umah dia ke??
Ok...kitorang gi sbb dia lah satu2nya adik pempuan mak.
Busu pun tak penah jumpa mama lagi..

Tapi sebelum mekap abes hilang disebabkan berpeluh menghadap makanan...baik kitorang gi bergambar raya dulu. Dh alang2 sampai KL...Fadel terus bawak ke Taman Tasik Perdana, huhu.


Gambar famili besar Taiping di pagi raya pun ada jgk sebenarnya.
Penoh skrin kamera. Maklum laa..adik badik somi aku ramai. Cucu2 mentua pun ramaiii...
Tapi....aku tak boh laa gambar tu kat sini.

Gambar di hari raya ni.....sebenarnya dh mula sejak zaman aku kecik2 dulu.
Walaupun mak takde kamera...tapi mak gi kedai gambar capital kat bandar Bentong tu yg menyediakan kamera utk disewa, boleh digunakan dalam seminggu. Bila dh dipulangkan kamera tu...proses cuci pun dibuat di kedai tu jgk. Yg best kamera tu...filem gambar 36 kpg gambar tu leh jadi double iaitu 72 keping gambar. Spesel kan kamera tu. Kameranya siap flash tau!!!

Tu sebab...duluuuu....walaupun kitorang tak mampu nak beli kamera...tapi gambar kitorang mmg banyak disebabkan kedai gambar capital ni laa.

Sememangnya...kenangan dgn mak mmg terlalu banyak.
Dari pelbagai sudut, pelbagai perkara.
Terutama di hari raya...mendengar takbir raya...sayuuuu sangat terasa.
Dengar lagu2 raya evergreen...nostalgia persediaan di hari raya...solat raya...berhari raya bersama mak, masa ayah takde kereta sendiri lagi...mak sewa kereta semata2 nak berjalan raya sampai ke kampung mak di Melaka, berhari raya sampai ke rumah adik mak di Felda Serting....berhari raya sampai ke Pekan, Pahang sedara sebelah ayah...mmm. Semua tu atas usaha mak dan ayah yg memandu membawa kami mengenal saudara-mara.

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, mak sentiasa dalam doa kami....yg masih terasa kehangatan kasih sayangnya.

5 comments:

❤Kamsiah❤ said...

pertama kali beraya dgn emak baru...seronok kut..:)

Anil Wanina said...

sukanya photoshoot raya ni... seme gambar cantik2... ^__^

attyfir said...

seronok je aty tgk family lona
elok je sedondon baju ..dari kain yg sama .

Rinna said...

Waahh sedondon semua kaler sama jerk.. Bestnyaa.. meriah gitu..dpt bergambar beramai2 sporting betul.. :)

Etuza Ezawarna said...

hebat gambar very nice..sedondon...my blog Pesona..http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/