Sunday, August 24, 2014

Singgah melawat akiss..

17.08.2014
AHAD

OTW dari Perlis balik ke Taiping...keluar kat Tol Jawi.
Nak singgah melawat akiss. Sepatutnya kitorang outing ngan dia minggu tu...tapi disebabkan ke Perlis...jadi kitorang melawat aje laa.
Mmg kena singgah...sebab duit akiss dh abes sbb tak sangka lak seminggu lepas balik cuti raya tu cikgu homeroom dia bawak pelajar2 homeroom nya gi rombongan ke Kelantan. Dikenakan sejumlah bayaran jugak. Tu yg duit dia yg kitorang bagi utk belanja kat asrama tu....dh tinggal RM10 aje. Itulah jugak nak wat belanja sekiranya perlu sepanjang kat Kelantan tu. Nak beli apa pun tak boleh, akiss citer....huhu. Tgk jer laa kawan2 dia membeli itu ini mahupun kudap-kudapan. Sian. Nasib ler Akiss ni tak kisah sangat. Cuma ngan RM10 tu dia mmg risau ler nak berbelanja pun, huhu..

Takpe...nanti InsyaAllah, kita singgah Kelantan...akiss leh beli ler apa2 yg tingin tu.
Nak bagi duit lebih2 sangat kat dia masa pun....aku risau jadi mcm sebelum ni. Duit kena curi. Tambah2 lepas raya balik hostel...mgkn ada yg fikir kawan2nya bawak duit raya skali...

Dah bagi dia sejumlah RM yg diperlukan termasuk yuran caruman bulanan + yuran dobi bulanan....kitorang pun nak beransur ler.
Aku singgah ni kiranya nak melepas rindu jgk ler ngan anak pempuan kesayangan aku ni, huhu..
Sempat jugak ler along nak buat demo ngan permainan aniss tu. Beli kat Wang Kelian tadi, huhu..
Akiss ngan kupu2nya...Ain. Ain tu tingkatan 1 tapi tinggi dari akiss yg kini dh tingkatan 2, hahaha..
Dah salam peluk cium...kitorang pun tinggalkan akiss dengan dunia belajar di sekolah berasramanya. Dengar citer...ujing minggu cuti merdeka nanti tak boleh balik umah pulakkkk. Dorang ada sambutan merdeka nak buat perarakan laa apa laa. Mcm tak leh nak buat awal pagi Jumaat 29hb tu. Suka sangat tak bagi pelajar2nya balik tatkala maktab lain membenarkan pelajar2nya pulang bermalam, hmm...

Nampaknya...kalo mmg tak dibenarkan balik...cuti sekolah tengah bulan September nanti ler baru akiss leh balik umah, kesiann. Sedangkan Angah yg akan melalui trial SPM bermula esok sampai 11/9 pun dibenarkan balik minggu merdeka tu.

Nota ALONA:-
~Sabar jer laa....

1 comment:

Nad MamaZN said...

wahwahwah, akak nak pi kelantan ek? bestnya!