Sunday, August 10, 2014

Balik Taiping dari Bentong

01.08.2014
05 Syawal 1435H

Pagi tu kitorang bergerak balik ke Taiping.
Petang lepas Asar kena amek gambar pengantin menikah.

Alhamdulillah, pagi tu mama dh goreng nasik utk sarapan pagi.
Takde ler nak singgah makan nasik kat mana2 dh, huhu.
Balik ke Taiping ikut Batang Kali pulak sebab nak cepat.
Kalo takde job petang tu...aku mmg nak ajak abang balik ikut Cameron Highlands aje, hahaha..

Kat Genting Sempah...singgah beli buah berangan kat lori yg berdekatan ngan roundabout tu. Tak beli kat cina dekat ngan R&R. Kitorang beli kat sini...sbb ayah suka beli kat sini. Mgkn sorang Melayu sorang bangla kot jadi pekerjanya, hehe..
Ada jgk jual ubi keledek manis ni...tapi aku tak beli pun. Harga tengok mcm harga kat Genting jer, huhu. Mahal ler.
Sesaje selfi. Nampak tak pandai, kan?? Mmg tak pandai pun, huhu..
Kalo jenjalan jauh gini...mmg along, angah dan akiss gilir2 jadi pengurut bahu, leher dan kepala abah dorang, hihi...
Sampai kat Tapah...along lak drive. Saja jer abah dia bagi pendedahan memandu kat hiway ngan alza. Sebelum ni ngan kancil aje, kan...Tu pun pi amek akiss atau pi amek angah kat hostel, huhu. Tapi jalan situ mencabar jugak ler...jalan menghala ke Parit Buntaq, Nibong Tebal....dan ke Lenggong tu :).
Bila along memandu kat hiway ni...aku kena dok belakang la.
Tu along laa tengah bawak tu...tapi guna kamera hp depan...nampak terbalik ler pulak, kan..
Semua gambar dlm alza tak nampak muka angah, hehe.
Sori angah....

Sementara tu...masa kitorang otw....fadel dok wassap hantar gambar.
Dorang gi kebun amek buah petang tu.
Buah pulasan..
Ada petai jugak kat kebun ayah tu....selain manggis dan rambutan..
Mama dan dayah..
Kitorang dh sampai Taiping...kol pengantin...tetiba pengantin kata nikah kul 4 petang. Uish, pulak!!!
Adoii...ri tu kata lepas Asar. Berpeluh kitorang weiii.
Mmg ler dah bagitau dia...kalo kitorang tak sampai lagi...mintak tolong sape2 amek gambo nikah dia. Nanti gambo tu bagi ler kat kitorang utk masukkan dalam album. Tapi kalo boleh...kitorang nak amek sendiri ler gambo tu, kan.

Terus jer ke surau berkenaan...Laa, nasib baik lom nikah lagi. Mmg lepas Asar.
Lega aih...
Kitorang pun balik ler umah dulu. Surau tak jauh pun ngan umah kitorang.

Dh Asar...kitorang berdua pun keluar ler gi surau tu. Mmg dh ramai orang laa.
Sbb ada 7 pasangan bakal dinikahkan kat situ petang tu.
Pengantin2 perempuan petang tu..
Tok kadi, barisan pengantin lelaki dan wali2 pengantin perempuan..
Surau tu kecik...bila ada 7 pasang pengantin dinikahkan kat situ...paham2 aje laa. Satu keluarga aje bawak famili berapa ramai. Ngan fotografer lagi...huhu..
Jenoh...penoh....ngan suara2 budak2 nangis, jerit2 bermain, huhu.....nasib ler!!
Aku pun menyelit2 jer nak amek gambo punya pasal. 

Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan hari tu walaupun ada sedikit kekalutan masa..
Syukur, Ya Allah..

Nota ALONA:-
~Kebahagiaan bermula dari hati yg bersih....InsyaAllah, sentiasa lah berdoa.

1 comment:

Nad MamaZN said...

7 pasangan sekaligus? wow!