Monday, August 11, 2014

Boling Raya..

08.08.2014
JUMAAT

Walaupun iklan pasal main boling raya ni dh kuar kat grup fb seminggu sebelum acara berlangsung....tp kitorang bagitau konfem nak join kat kak Zurina sehari sebelum acara ni aje. Kak zurina dh tag...dan pm inbox fb aku ajak join tapi tak leh nak bagi jawapan lagi. Aku terlebih dulu kena pujuk abang join sekali. Alhamdulillah...abang setuju...yeay!!!! hihi.

Acara ni dianjurkan oleh grup fesbuk TMK dengan usaha AJK yg cemerlang tugasnya.
Maka, malam kul 8.30 kitorang berada kat Winners Bowl, Taiping.
Bayaran RM15 utk 3 games campur kasut utk sorang...
Aku, abang dan along dpt lane 12.....
Abg bergambar ngan salah sorang admin yg bukan main lagi ngan pakaian pengantin di hari raya, hahaha...
Ucapan alu-aluan...
Senyummm...
Menjamu selera dulu. Semua makanan dibawa oleh peserta2. Aku pun ada jugak bawak kacang shandung yg aku goreng sendiri, simpul kasih yg anak2 aku tolong buat, kepek pisang beli dan kepek bawang beli....hehe..
Aku makan kongsi ngan abang aje. Takde ler nak makan beriya2 pun...
Ni ler makanan yg aku amek dan kongsi ngan abang :)
Ni antara barisan anak muda dalam TMK..
Tengah berseloroh....nasib ler tak tercekik dorang ni, huhu..
Dah abes....takmo tambah dh. "Abang nampak plastik sampah, tak?" :)
Dah selesai menjamu selera....acara bergambar beramai2 wajib ada, ye. 
Gambar ni aku copy dari grup dan letak kat sini. Tima kasih ye. Kredit utk owner gambo ni siap ngan tulisan lagi, :)
Gambo atas tu ada gambar aku. Tu pasal aku copy dari grup.
Tapi takde sape nak tolong amekkan gambo utk simpanan kamera SONY NEX aku ni. Kata blogger tegar, kan...kahhh.
Jadi.....aku kena ler tergesa2 bangun lak gi amek gambo gini sendiri.
Tu sebab gambo di bawah ni takde dh gambo aku, ye...
Gambar ni aku takde....sbb aku yg snap gambar. Tak leh harap dari gambar kamera orang lain dh. Serik dah. Tunggu punya tunggu...takde kuar2 pun. Bila tanya terus lupa dh fotografer nya pun :'(
Gambo hepi!!!!
Kasut baru dah di winners bowl. Dah tukar baruuuuu.
Bola 10 yg termampu pun.....
Balingan perasmian dari wakil admin grup TMK..
Utk lane 12....aku yg baling dulu.
Giliran abang pulak....
Along....
Ni aku amek gambo kak Zurina selaku orang kuat utk acara ni.....membaling bola boling. Terer tau!!!
Ni laa kak zurina. Kalo kak zurina ada kat situ...dapat ler main boling ngan harga murah :)
Along bergambar ngan adik ni...mmg happening dia. Menari ikut lagu raya yg berkumandang kat bowl tu dari satu meja ke meja.. Comel pun comel. Berpeluh2 dia menari tau.
Ni...jeles ler angah ngan akiss ni.
Kitorang join ni saja seronok2.
Nak rasa mcm mana main boling pakai baju raya.
Rupa2nya syok jugak ye.
Takde ler segan sebab semua pun main pakai baju raya.
Malam tu...waktu tu...lane full utk acara ni aje.
Tima kasih, abang. Kalo abang takmo join...takde ler kat sini malam tu, hihi..
Along ok jer.....
Antara hero kesayangan aku...
Malam tu...banyak hadiah yg ditaja oleh orang perseorangan yg baik hati.
Alhamdulillah....walaupun takde bayaran tambahan selain bayaran utk permainan...tetapi acara malam ni ada jamuan makan, ada jugak hadiah2 kategori permainan dan hadiah cabutan bertuah disediakan. Best, kan??

4 balang kekacang dan kepek2 yg aku bawak pun abes. Rupa2nya ada yg bawak balang tu ke meja lane masing2 utk kudap2 sambil main boling.
Walaupun kitorang ni mmg tak terer main boling...camtu2 aje utk seronok2....along mendapat hadiah hamper utk cabutan bertuah malam tu, hehe..
Hadiah dh yilek pocik.....tinggal bakul aje :D
Alhamdulillah, segala perancangan ajk telah berjalan sebaiknya.
Tahniah utk mereka.

Utk aktiviti grup TMK ni...aku selalu join utk boling aje laa sebab aktiviti dorang selalu waktu malam terutama Jumaat malam Sabtu. Kalo aktiviti siang2 di hujung minggu tu...selalunya mmg tak dapat nak join sbb kitorang ada keje lain ataupun gi melawat anak2 kat asrama masing2.

Nota ALONA:-
~Berhibur sebelum mulakan semula kerja2 dengan penuh penumpuan & kegigihan bermula minggu ni :)

4 comments:

Rinna said...

Wahh meriah.. main boling pakai baju melayu dan baju kurung.. :)

Unknown said...

Asalam..haRI RAYA YG MERIA HEBAT NI ..TAHNIA SEMUA

attyfir said...

seronoknya dpt main boling pakai baju raya .satu kelainan.
aty lama dah tak main bowling

nad said...

akak, baju kak zurina tu saya pun ada sepasang heheh...
akak sorg je yg tegur saya kak..org lain takde tegur pun huhu
tp mmg pun, saya rasa dah gemokkk sgt dah ni, nak slim mcm akak! :)