Friday, May 17, 2013

Aktiviti pagi ini...

Pagi tadi...masa abg nk gi keje...masa aku tgh wat air kopi utk abg...tetiba dgr orang bagi salam.
Rupa2nya kak ani...jiran baru tak baru lama tak lama...tapi baru jer menetap kat umah dia sendiri kat sebelah umah aku ni. Sebelum ni dia menyewakan kat orang lain..
Kemudian, penyewa dh pindah ke Perlis...dia renovate rumah tu lagi besar lagi..

Owh, kak ani menjemput majlis bacaan yaasin kat umah dia kul 9 pagi tp cuma utk orang pempuan saja, hehe..
Dh babai abg gi keje...aku pun cepat2 buat keje umah apa yg sempat sebelum kul 9. Mop lantai dan basuh pinggan yg ada beberapa kat sinki tu.
Cepat2 mandi sbb masam dh berpeluh mengemop lantai satu umah....dan siap2 gi umah kak ani.
Jam kul 9.05 minit. Ramai yg dh sampai. Mujur lom mula lagi.
Ni ler makcik2...kakak2 yg hadir. Ramai jgk laa. Ni baru sebahagian jer.
Masa kak nor sampai pun...dorang tak mula lagi. Sebab tunggu member makcik2 ni ada lagi 2-3 orang dalam perjalanan.

Bila semua dh sampai...kak ani memberi sepatah dua kata..
Majlis dimulakan...
Alhamdulillah...majlis berjalan lancar.
Elok2 mula bacaan yaasin setelah asma ul husna dibacakan berserta al-fatihah....hujan pun mula turun waktu itu...dengan lebat. Hari merasa tenang..sejuk jer. Tidak membahang.

Seperti biasa laa...ada makan2, kan..
Kenyang aih...walaupun aku makan tu sket...ni sket..

Bila join majlis ni...dpt ler aku tgk dalam keadaan rumah yg sudah diubahsuai ni.
Mmg selesa laa nk wat kenduri kendara nanti, hehe..


Nota ALONA:-
~Takde citer apa sgt pun hari ni....

5 comments:

Nad MamaZN said...

Rezki akak dpt mkn free hihi
Kenyang sampai tgh hari x ? ;)
Selamat berhujung minggu!
Minggu ni turn sapa utk dilawati? ;)

Teena Tna said...

Yeah..dpt jiran baru..

atty's said...

besh dpt join majlis macam nie.

Zura@Iwan said...

dpt jiran baru yg tk baru la akak..hehehe..

#yg penting dpt mengeratkan lagi sillaturrahim...

Rinna said...

Alhamdullillah..dah baca doa leh laa makan2 yer.. :)