Friday, May 10, 2013

Monyet!!!

Kat area Taman Tasik dan Bukit Larut, Taiping ni mmg byk monyet!!
Beberapa minggu lepas....kitorang terlihat satu kejadian budak lelaki dari SERATAS (mgkn dlm form 1 @ form 2)...berjalan kaki nk outing ke bandar. Dekat jer dari sekolah dorang nk ke bandar Taiping tu, kan..hehe.
Budak tu jalan sengsorang. Jalan lebih awal dari grup yg lain. Nak cepat ler tu, kot...huhu. Masa dia dh sampai kat simpang dari SERATAS ke jalan utama dari zoo nak ke bandar Taiping tu...tetiba ada sekor bapak monyet dok sergah2 dia. Monyet lain takde. Bapak monyet tu sekor2 dia aje. Jenis berbontot  merah lak tu, adeii. Garang bukan main gaya dia!!
Amboiii, bukan main si bapak monyet tu!!!.....Muka budak tu dh takut dh, sian tul aku tengok.
Siap si bapak monyet tu kejar budak tu pulak....alahaiii, sian sungguh. Muka budak tu mmg takut sangat dh. Muka kebeghah!! Tak tentu arah budak tu nk lari arah mana, ish..ish.

Pastu, abg pun berhenti kereta soh budak tu melintas jalan cepat2 dan gi join kat grup budak2 SERATAS yg baru keluar dari pagar sekolah dorang tu.

Ish..ish...jahat sunggoh bapak monyet tu mengacau orang!!!........huh!!
Mmg besar oo saiz bapak monyet tu. Kalo aku kena kejar pun aku gerun weh!!
Sbb aku penah ada pengalaman kena kejar. Aku tgh naik motor pulak tu!!! Menghala ke Taiping Headwork nk amek abang. Aku dari pasar pagi tu. Byk ler plastik dlm bakul motor. Monyet2 skang ni kan bukan boleh nampak manusia bawak beg plastik!!
Punya ler gerun. Aku pun apa lagi...pulas minyak motor....merempit laa mendaki bukit nk ke TH tu.
Ngeri aku...bapak monyet bontot merah dok kejar!!
Berotot tau tangan si bapak monyet berbontot merah tu, fuh...dasat!!!
Dia buat tak tau jer pun. Maleh nk layan, huhu.
Ni jugak monyet. Baru jer tadi aku amek gambar dia nih, hehe.
Dok kat dalam pagar binaan baru stesen TNB yg baru kat Tpg Headwork (TH) tu.
Aku amek gambar ni lepas dh turunkan abg kat TH sbb abg nk gi amek motornya kat atas tu. Dan aku pun turun nk balik ke umah ngan sang kancil.

Monyet dok dlm pagar....aku dok dalam kete....maka berani ler aku berhenti kat situ nk amek gambar monyet ni, huhu
Menguap bukak mulut besar2....Masa tgk gambar ni, abg kata, bkn monyet ni nk menguap sangat pun...dia saja nk tunjuk gigi jer, huhu.
Itu laa citer monyet.
Bagi aku...sape yg suka ngacau orang ngan niat tak baik tu...mcm monyet jugak lah, mm.

Nota ALONA:-
~Sekali pandang...bulu monyet ni mcm bulu si kucing kitorang yg nama VIvie tu pulak, hehe.

4 comments:

Teena Tna said...

Memang takut kalau kena kejar ngn monyet, sian budak tuh..
Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too :)

insanbiasabiasa.blogspot.com

Nad MamaZN said...

Saya ada pengalaman dgn monyet ni ms kt seratas
Disebabkan monyet tu saya jadi fobia dgn haiwan haiwan yang lain
Tu yg terjerit2 kat taman haiwan yg kami 1famili pegi aritu tu
Sbb teringat kt monyet tu la! &##@@((@&;

Kesuma Angsana said...

aduh takut pulak kalau byk sgt monyet2 mcm ni!

Zura@Iwan said...

takut gak saya kalau kena kejar ngan monyet ganas kan...depa ni bleh bertindak ganas..bahaya gak..