Saturday, May 4, 2013

Bila Mamat Khalid shooting di Taiping lagi...

03.05.2013
JUMAAT

Tadi nk gi TESCO. Sebelum tu gi makan kat Restoran Tomyam Sejati kat Jalan Tupai tu.
OTW nk gi TESCO...lalu area mahkamah lama depan SK King Edward 1 ni..
Ada RELA jaga jalan. Ada kren yg memegang lighting secerah2nya menyuluh dari atas bumbung ke dalam bangunan mahkamah lama tu.

Sedang kepala terjengah2 dari dalam kereta sebab ternampak abg Mamat Khalid ada kat situ....tetiba beliau angkat tangan kat kitorang. Kitorang pun balas kembali. Siap tegur kitorang, "dh makan ke?"...hehe.. Kitorang pun sempat lagi jawab tu..."dahhhhh"...........

Dh alang2 lalu situ.....jom berhenti kejap..nak menyebok, huhu.
Ala2 wartawan gitu, kahkah..

Ni dorang tgh pasang lighting kat atas lori jer. Nak suluh kat dlm bangunan tu pulak.
Semua krew bekerja keras nampaknya.
Silau mata aku masa dorang tersuluh aku kat dlm kete tu, huhu..
Tu...lighting atas tu...disuluh dari sebuah kren dari atas bumbung dari luar bangunan..Mgkn fungsi sebagai bulan (dh nama citernya ada werewolf, kan) atau mmg nk bagi kawasan dlm bangunan tu nampak terang secara natural...orang filem tau lah, kan...
Ni bahagian mekap memekap hantu2 serigala jadian barangkali, ngee..
Ni laa antara watak pembantu  'werewolf dari Bangladesh' tu setelah dimekap, hehe..
Suami aku tanya tentang nama filem ni kat pelakon tambahan. Dorang pun tak tau.
Kalo korang nk tau kena laa pi tanya abg Mamat Khalid ler, ye..hihi.

Kalo gugel....ada ler keluar tajuk filem ni Ucop Wilcha Dalam Werewolf Dari Bangladesh. Dengarnya antara pelakonnya Apek Saiful dan Zizan Razak...
Tapi artikel yg aku tengok tu tahun 2011 punya, hehe. Tak tau laa kot skang ni Mamat Khalid tukar tajuk lain pulak.

**Berita terkini...tajuk filem ni Usop Wilcha Melawan Werewolf Dari Bangladesh. Tu dia aihh, panjang bebeno tajuknya...UWMWDB....wahh!!!

Nota ALONA:-
~Bangunan ni adalah antara lokasi kitorg amek gmbar outdoor pengantin jgk. Cuma xpenah laa shooting malam2 cenggini, hehe..
~Gambar ehsan dari kamera hp suamiku..ngee..
~Ari tu tekak rasa perit. Dh elok dh. Ari ni gatal2 lak tekak ni, adeii. Nak garu ngan apa, ye?? hihi..

2 comments:

Cik Nur™ said...

dari petang tadi tau diorng shooting kat situ...

situ mmg tempat faberet mamat khalid lah...

betul ke ade zizan razak..??
wahh..boleh terjah nanti..hihih

wantie said...

Wah...terang benderang. Panjang benar tajuknya