Tuesday, May 14, 2013

Pabila nk bentangkan cadangan.....

Al kisah bulan dalam bulan April..
Sejak aku TERtengok sorang fren di fesbuk LIKE satu page chalet di satu destinasi percutian (kat dalam Malaysia ni jer)....tetiba jer aku TERtarik ngan chaletnya yg menarik. Harga tawaran pakej pun dalam kemampuan kitorang, hehe. Destinasinya pun rasanya dh 3 tahun jugak kot kitorang tak jejak.

MAKA, otak aku pun dh mula memasang satu perancangan, hehe. Aku amek kalendar....belek2 bila masa yg sesuai nk gi bercuti ngan anak2 kat situ. Huh...mmg memandai-mandai namanya ni, kan...hihi.
~Maklum laa...bila anak2 dh dok asrama ni...kalo nk bercuti kena cari cuti yg panjang. Paling tidak cuti sekolah tu mesti seminggu. Baru leh amek 3h2m utk bercuti. Kalo tidak...payah. Bila masa dorang nk basuh baju yg dh guna, cadar, selimut yg dibawa balik dari asrama tu. Kekadang ada jer keje sekolah yg dibawa balik utk diselesaikan dlm cuti tu~

Mula2 aku tanya abg dulu...wassap abg kat ofis....brp lg belen cuti tahunannya, hehe.
Abg tanya kenapa. Aku diam jer. Tak jawab pun mesej tu, ngee..
~Tapi abg jawab jugak brp hari lagi cuti tahunan abg~

Aku pun dalam diam kat umah tu...dok belek kalender semula dan memandai jer mencongak cuti2 abg, hihi.
Dh kira tu...sengeh2.....plinggg!!! ahah!!!!!
Aku pun dh siap mesej ngan owner chalet (menerusi fesbuk) tanya itu ini kat dia, kehkeh...

Ambil masa bbrp hari jugaklah sebelum aku nk sampaikan perkara ni kt abg, hehe.
Kredit utk google imej..
Nak bukak bicara ngan abg pasal ni bkn aku risau kena reject...tp berdebar2 jgk nak cakap, ngee.
Suami aku ni, kalo aku usul sesuatu siap ngan details....senang jer abg nk approve, hehe..

Masa yg sesuai....aku pun bersuara.."Yanggg...."...hihi...kelakar..kelakar.
Abg pun ckp..."mmm, ada laa mende nya tu...", hihi...kelakar lagi kalo diingat.
Dah alang2 memanggil manja2 ni...aku pun terus ler bagitau perancangan memandai2 aku tu, kan. Siap tunjuk lagi halaman chalet di fesbuk tu kat abg.

"Mana abg ada cukup cuti"...haa...itu lah feedback mula2 dari abg bila aku bgtau pasal ni.
Aku pun ckp laa yang aku dh kira dh. Dh tolak itu ini dah. Cukup rasanya.
Abg pun cakap.."Amboii....cepat betul"...........hahaha..
Aku ckp ler...saja ler bawak anak2 jenjalan. Bagi anak2 gembira sebelum masing2 nk periksa.
Abg tanya lagi...."Ada ke duit nk gi situ??"...Ni yang lemah ni ngan soalan psiko cenggini, huhu.

Agak2 apa keputusan suamiku masa tu??....hehe..
Mcm dh setuju dh ni.....lalalala....tinggal nk bayar 50% deposit utk booking.
Tapi masa tu aku gantung dulu hal ni. Sebab nk settle perkara lain dulu.

8 Mei itu....
.....aku pun wassap abg kat opis. Nak tanya lagi sekali. Nk konfem kan ..sbb dh 2 hari tokey chalet tu bg nombor akaun utk pembayaran deposit, hehe......
Tapi aku takleh nk memandai2 walaupun plan ni aku yg memandai2, hahaha..
Alhamdulillah, abg kata "Ye lahh, bayor ler", hihi.....(yea...yeargh!!)..seronok!!!
Bayar deposit online, selesaiii!!!

Anak2 tak tau lagi perkara ni.
Tp kalo dorang bukak & baca Cintamaniszlite...dorang tau ler, hoho..dan mesti tanya macam2 terutama Akiss.....
**Tp bkn nk gi cuti sekolah tengah tahun ni, ye anak2.....

Nota ALONA:-
~Opps, entry ni bkn nk soh teka kat mana destinasi yg aku maksudkan ni....ye, ngee..

7 comments:

Nad MamaZN said...

Hahaha! Tergelak sendiri saya nota alona kaler merah tu. Sebab sebelum baca nota, otak saya ligat berpikir chalet tu kat mana.. Kot kot kat akhir nnt ada soalan cepumas ke... naseb baek akak siap siap dah warning kekekekekek...
Bestnye kak! Moga dipermudahkan...

Lynn Munir said...

Seronok dapat bercuti ke tempat yang aman damai bersama keluarga tersayang. Salam kenal.

atty's said...

betul, kalo nak bercuti..nak kena pastikan semua yg terlibat dpt bersama..

soalan lona kt blog aty tu..
org indon yg nk tlg cium hajar aswad tu..bayaran yg dikenakan tak tentu ..kalau dia fixed harga takpe..
sbb ada ustaz cakap..diaorg kdg siap nak semua yg kita ada pun penah..paling mahal 500riyal le gitu..paling murah 200 camtu..atau.saje nak duit kita semua.

pasal perempuan jln sorg2..setakat ni aty rasa okeh..madinah or mekah..selamat je..lg pun otel aty dekat je..jdk tak jauh kot berjalan..org pun ramai..jgn pergi tmpt takde org sorg2..

Zura@Iwan said...

bestnya cuti2 lagi kak...

saya nk teka gak...pegi pulau langkawi ke? kakakaka..

wantie said...


saja ler bawak anak2 jenjalan. Bagi anak2 gembira sebelum masing2 nk periksa..

Ayat yang buat si suami tak payah fikir 2-3 kali . terus je setuju. ngeee...

Kesuma Angsana said...

wah seronoklah dh plan cuti2 ni !

CheNamNam said...

bestnyerrrrr kakkk bercutii..nak teka jugakkk..ke sabah ker kak...???bestnyerrrrr tuee..!!