Thursday, May 30, 2013

Tak sangka...jumpa si dia..

25.05.2013
SABTU

Hari tu kitorang ada job kat Kg. Batu 2 1/2, Simpang...Taiping.
Sedang acara santapan pengantin...sesudah snap2 gambar dorang makan bersuap2...maka kitorang pun tinggalkan pengantin menjamu selera bersama rombongan famili pengantin lelaki.

Kitorang gi jgk ler makan...walaupun sebenarnya perut masih tak berapa sihat lagi.
Aku asek ulang tembikai aje...sedap jer layan tekak sbb cuaca sangat panas.
Dh abes makan tu...tengah rilek2 minum air sirap...tiba2 mata ni ternampak bapa mertua Suziey. Baru sampai gayanya. Eh, mgkn Suziey ada jgk kot?? sbb terbaca status FB dia nk balik Tepen. Tp aku tak sempat nk komen apa2 pun kat situ. Mood ntah ke mana...kan aku masih tak sihat cirit birit Jumaat cuti hari Wesak tu.

Toleh2...sambil mata difokuskan...
Emm...iye lah..ada suami Suziey...ada Suziey dan Aqeel jgk..hehe.
Aku pun cuit suziey yg sedang nk menyenduk nasik tu, ngee....(kacauuu jer, kan!!)...
Bila dh jumpa tu...mesti laa ada bukti, kan??
Sempat berbual sekejap aje. Suziey pun nak menjamu selera ngan keluarganya.
Aku pun nampak pengantin dh abes makan dh...
Jadi, kitorang pun sambung keje. Masuk umah utk amek gambar pengantin di pelamin.

Suziey balik kampung ari tu..mmg takde masa laa nk bersembang panjang2.
Ni pun kira ada rezeki jgk laa nk berjumpa ngan Suziey tanpa temujanji, hehe..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, dh 3 hari berpuasa nazar. Ada beberapa belen lagi utk ditunaikan. Semoga dipermudahkan, amin.

7 comments:

Nad MamaZN said...

Bila la dpt jmpe akak ek hihihi

mama leen said...

saya pun pegi kenduri tapi kat taman berkat tu.. hehe..

Zura@Iwan said...

penah jumpa suziey sekali je...

lama tul dia tk beron9...rindu dia..

kak kita bila nk jumpa kebetulan ni..kekeke..

el said...

alolololo comey angat uols berdua ni..geget kang hahaha

atty's said...

kty dah penah jumpa suziey agak beberapa kali jgk dah..

kita bila agaknya dpt jumpa ye..lona ?

wantie said...

alololo.. lama tak dengar citer si suziey ni. hari tu masuk blog dia. rasa mcm dia nak mengerjakan haji je kan.

syukur.. moga allah mudahkan segala urusannya

CheNamNam said...

tak aci masa jumpa saya akak tak nak tegur yer..majuk.