Saturday, May 16, 2015

Gi kenduri di Tpg Golf Resort..

16.05.2015
SABTU

Tengah hari tu kitorang gi kenduri jiran kitorang yg berpangkat Datuk. Dia mengadakan majlis resepsi anak dia kawen berlangsung di Taiping Golf Resort..

Kitorang pun gi memenuhi undangan.
Sampai kat parking...kitorang kena naik buggy car pulak sebab kat atas tu parking dh penuh. Maka terasa laa teruja naik buggy car ni dengan percuma, hihi. Sebelum ni penah naik kat Bukit Bendera aje...kena bayar ler. Kali ni free...
Mula2 nak nyempit kat sini aje. Tapi.....
Kebetulan pulak jiran sebelah umah kitorang ni....sama lak sampai ketika tu...ajak aku naik kat buggy car yg dia dh naik tu. Ada kekosongan tempat duduk sorang. Aku pun pegi ler naik ngan kak ani.
Ni tengah tunggu nak keluar simpang menghala ke dewan yg berlangsung majlis tersebut. Along angah kena berdiri.
Dari kamera hp abang. Nampak kan aku dok kat buggy car belakang tu ngan famili kak ani. Buggy car dorang naik tu besar sket.
Bersama jiran sebelah umah..kak ani dan anak dara bongsunya...spoting berselfie..
Sampai sana...pengantin baru jer naik pelamin....Snap gambar dari jauh jer. Segan weh...majlis orang kan, hihi..
Makanan yg disediakan mak datukk...selalu 4-5 jenis lauk aje. Tapi kat sini rasanya 9 jenis lauk kot campur ngan sambal belacan dan ulaman, huh!!
Lepas tu...mcm biasa laa. Ada makanan sampingan yg lain. Cendol, laksa, Candy booth..pengsan semua tingin nak makan, kihkih. Bkn pe...masa kitorang jadi OP..tak bebas nak merasa makan itu ini sebab terikat ngan keje, kan...hihi.
Bergambar ngan Su...tokey Candy Booth yg sebenarnya tengah menjalankan tugas kat situ, hehe..
Dah puas hati...balik..jom!!
Pemandu tu bagi izin utk bergambar jap, hehe..
Macam biasa...buat selamba gi bergambar kat depan chalet penginapan antara yg tersedia kat Tpg Golf Resort tu, hehe..
Dari kenduri...kitorang terus ke Selinsing.
Ada tugas menanti abang kat sana, hehe..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah...
~Teruja itu menghargai... :)

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
alaaaaaaaa
gambor foods tak dop sob3
p/s : iols pun slalu tak snap gambor lauk kenuri he3