Sunday, May 31, 2015

Galak betul...

23.05.2015
SABTU

Rebung madu umah mak ni galak tul keluar sebatang demi sebatang. Kali ni lagi banyak naiknya. Sampai mak kol bagitau soh datang tengok, hehe..
Jadinya, esok tu aku pun datang ler ngan abang singgah jap nengok pokok rebung madu ni yg mak tanam kat belakang umah. Pokok ni...anak benihnya aku beli dari sorang kawan kat Perlis nun. Pulak tu...aku ni yg gemar makan rebung pun, hehe. Tu yg mak seronok nak kongsi citer ngan aku tu, ngee.
Tengok tu...mencanak2 keluar rebung.
Mak kata...baru semalam keluar dari tanah...ari ni dah tinggi gitu dah. Cepat tul, ye..
Kalo keluar banyak sangat...mak leh jer buat jual tu kalo dh jemu nak makan. Mak kalo bagi aku sebatang rebung ni...aku buat campur dalam masakan lauk aje. Senang. Nak buat masak lemak sikit sangat, hihi..

Bergambar ngan Khaira...kebetulan anak sedara shomel ni ada balik umah opahnya minggu tu. Amek gambar ngan dia yg malu2 ni. Nak tunjuk kat kakak Akiss... ;)
Nota ALONA:-
~Nak masak acar rebung tak reti, hehe..(malas cari resepi pun ye, kihkih).

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
waaaaaa
pokok rebung
hokeyh iols jakun he3