Monday, May 11, 2015

Sambut besday ibu mertuaku..

10.05.2015
AHAD

Ahad malam Isnin tu...kitorang gi Wan Seafood, Kamunting...
Memang tak cukup semua ahli keluarga lah...kan. Tapi cukup laa mana yg ada jer..
Tengah tunggu oder sampai...
Abang dengan mak dan abah..
Muka dah kenyang...hehe..
Aku ngan anak sedara sebelah umah, hihi..
Alhamdulillah...mmg tiap2 tahun kitorang akan sambut hari ulangtahun kelahiran mak dan abah. Ada yg makan2 kat luar...dan ada yg sambut kat umah jer...buat jamuan kecil. 

Gembirakan hati ibubapa tak kira waktu. Kitorang berharap...apa yg baik ini dicontohi oleh anak2 cucu nanti. Kerana dalam agama Islam pun...sememangnya dituntut menghormati serta menggembirakan ibubapa masing2. Lakukan dengan keikhlasan. Keberkatan banyak terdapat di situ.
http://aminhusain85.blogspot.com/2013/03/kedudukan-ibubapa-dalam-islam.html
Semoga anak2 ibu...leh klik kat link di atas ni utk baca yg lebih detail dan tambah ilmu pada diri sendiri dan amalkan mana yg baik dan hindari dari sikap yg tidak baik. Jagalah akhlak sebaiknya. Ibu dan abah sentiasa mendoakan yg terbaik utk anak2 tersayang.

Nota ALONA:-
~Cuba yg terbaik menjadi menantu yg baik pada mertuaku dan juga anak tiri yg baik pada isteri ayahku...InsyaAllah.

1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
betui3
bagi iols memang wajib bagi hadih, bawak jenjalan2, makan2 & happykan ati ibu pada hari istimewa esp. hari lahir & hari ibu kan3