Friday, May 8, 2015

Reunion Event Retro 40 SMVTAA 91/92 - Chalet aku...

11.04.2015
SABTU

Aku dapat bermalam di chalet di bawah ni...di bawah pengurusan Koperasi Janda Baik.
Nama chalet ni KOBAIK Chalet..
Dalam kawasan perkelahan Pulau Santap.
Chalet ni ada 6 unit...
Nampak comey jer kan....camne laa kat dalamnya..
Dekat jgk ngan sungai utk mandi-manda..
Abang pilih chalet no.3 ni....sbb ada pokok besar. Redup ler alza tu nak berteduh, kihkih..
Nampak kecik...tp dalamnya memuatkan katil queen jgk. Dan ruang lapang boleh laa utk 2 orang lagi tido berimpit atas toto. Ruang solat jgk tu..
Bilik ni tv takde, ye. Pastu cuma menyediakan kipas. Tapi tak kisah pun...memalam sejuk dingin, Alhamdulillah.
Lena aje kitorang tido malam tu. Tambah2 pulak depan2 kitorang tu ada yg berkhemah...memasak bagai...jadi mmg rasa selamat jer dok situ.
Tandas bersih. Ada shower jgk..
Walaupun acara kitorang semua berlangsung di Riverside chalet tapi disebabkan chalet kat situ pun tak cukup...tu yg kena sewa jgk 6 unit di sini (KOBAIK) dan 4 unit lain di Embun Chalet (maaf, takde gambar embun chalet ni sbb jauh sket dari lokasi nak snap gambar, hehe).
Sesekali dok chalet comel gini...mmg menyeronokkan.
Tambah2 pulak sebelah menyebelah kawan2 yg kita kenal jugak dok menginap, kan..

Kobaik ada jgk menyediakan chalet yg berhawa dingin dan dari binaan batu. Cas sewa sudah tentu lah mahal dari chalet kayu tadi, kan. Tapi ok jer bermalam kat chalet kayu tu.
Chalet ni ada ekon..
Lepas ni sambung citer aktiviti event Retro 40's semula..
Banyak dh citer tak apdet ni..
Blogwalking kawan2 pun tak sempat dah. Namun, aku masih ingat mereka2 cuma tak dapat nak menziarahi kisah2 yg mereka titip di alam maya ni.

Terima kasih kasih kat Sha kerana sudi menjengah2 blog akak dan tinggalkan komen.
Semoga terus sudi bersahabat ngan akak, :)

Nota ALONA:-
~Semakin mengejar masa, mm...

2 comments:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
alaaaaaaaaa
malu tersenget2 kita
ater dok kusyuk membaca entry akak tetiba kluor nama 'sha' itu
konpius jap
lepaih klik link.....ooooo iols ghopernya he3
thanx sis :)
soka baca blog sis
p/s : memolaiols nengok chalet tu mcm ngeri, tapi dalam dia ok jugaks la kan3. Cuma bab takdak aircond tu yang isau sket, takut nyamuk he3

ALoNa CintamaniszLite said...

serius...xde nyamuk kacau pun dok dlm chalet tu..haha