Saturday, August 11, 2012

Banyaknya sampul duit raya........

Hahaha.....harapkan sampul duit raya aje yg banyak. Peruntukan duit raya tak byk mana pun. Ikut bajet yg ada aje lah, kan.
Al-kisahnya skang ni...lebih byk lagi sampul dari duitnya, camne tu?? hihi... (Saja lah nk citer. Ntah2 korang punya lagi byk dpt sampul ni dari aku, kan...hihi)

Selalunya sampul duit raya tiap2 tahun kitorang dpt dari mak aku. Mak dpt dari 'supplier' Public Bank Bentong, hehe...Sape ler lagi kalo tak Baha tu. Tiap2 tahun ngan dia ler mak aku dok tukar duit raya beratus2. Bila mak dh takde ni....mesti Baha pun akan terkenangkan perkara tu.

Ramadhan kali ni...harapkan Fadel lah yg gi menukar duit raya ngan Baha tu. Bila mintak tlg tukar duit...sekaligus dia akan bagi sampul duit raya skali. Byk lak tu. Tak padan ngan duit yg ditukar, hihi. Mmg berbungkus2 dia akan bg, hehe. Baru2 ni ayah ngan Fadel ada datang Tepen...tu yg aku amek beberapa bungkus utk stok aku, hehe. Legalah dh ada sampul.

Tp tu lah...bila dh dpt stok sampul...mulalah dpt lagi stok sampul yg lain pulak lepas2 tu. Kelmarin abg bawak balik sampul duit raya dari kompeni tempat abg keje. Berbungkus2 jgk....
Sampul duit raya....
Malam tadi...lepas hantar along balik hostel selepas outing utk berbuka pose ngan parents....kitorang terus menuju ke Tesco. Ada bbrp barang penting nk kena beli termasuk oat segera abg, flaxseed, gula pasir 2kg, harimau kuat, softner, makanan kucing dan beberapa brg sampingan yg lain...

Bila dh buat bayaran kat kaunter...dpt lagi 5 bungkus sampul raya dari TESCO...hehe.. Amek aje lah. Buat koleksi pun takpe, kan..ngee..
Sampul raya Tesco pulak!!!
Skang ni sampul duit raya ni dh lebih dari yg diperlukan. Rasa2nya skang ni pun lebih byk sampul dari duit raya yg kitorang peruntukan tu, ngee...

Pg tadi aku gi Hong Leong Bank ngan Yui. Nak tukarkan duit raya utk mak mentua aku. Tp cuma ada RM1 aje...RM5 dh abes. Not2 lain semua ada...kecuali RM5 tu aje lah. Bank Negara pun dh abes stok kot psl kat CIMB dan Maybank pun dh takde duit tukar RM5...
Saja jer td aku mintak sampul duit raya dari Hong Leong tp takde lagi. Officer bank tu bagitau minggu depan baru dorang agih2kan sampul duit raya dorang.

Duit baru RM1 tu aku tak serahkan lagi kat mak. Esok kot. Nak bagi skali lah bbrp bungkus sampul duit raya ni nanti.

Abes citer...

Nota Alona:-
~Selalunya belen2 sampul duit raya ni akan tukar status kepada sampul duit utk kenduri kawen pulak lepas2 raya nanti, kan??..

7 comments:

ellynadyra said...

sis lk jenuh nk cari sampul free hehe

Nad @ MamaZN said...

kak..
saya duit dah mintak tolong adek saya tukarkan
tp sampul plak takde
ate, cane..?
salam berjongket tanpa sampul je la kot, hehehhe

btul2, sampul tu bleh guna time nak gi umah org kawen plak ;)

wantie said...

T pun kak, sampul duit raya berlambak lambak. mana taknya bos pi mintak kat kawan dia yg kerja kat cimb bank & public bank.

Tapi yg cimb bank tu mcm tak best je sebab kaler merah. rasa mcm raya cina la pulak. ngeee

ieda said...

aah kak
skrg nie rata2 pasaraya akan bagi sampul raya .. kalau rajin ke giant dan sebagainya dpt lah koleksinya ..

banyak tuu kak
saya lak koleksi sampul raya dari bank .. adik maybank , adik ipar bank islam , bapa saudara pula cimb ... hahahah pueh kak ;)

Ieda Zakaria said...

Akakkk..nk skett sampullllllllllllll..huhuhu..

Yang ado ni pun yg Ariani jer..tu pun berapa kerat jer..huhu

nikths said...

salam,
Minat kumpul sampul duit raya?
Join Kelab Sampul Duit Raya yg diasakan oleh Hj Nasir di FB Group.Skrg beliau akan memberi sampul edisi pertama 2013 khas dr Kelab Sampul Duit Raya.Tak lama lagi beliau akan menerbitkan buku koleksi sampul duit raya ahli kelab.Hj.Nasir pernah ditemubual oleh suratkhabar dan majalah berkenaan hobi beliau.

zurasayang77 said...

salam... smpul 'AIR' tu ada lg x? Nk mntk 2 kping klau ada :D Tenkiu...