Friday, August 10, 2012

Oh, kad raya!!!

Alhamdulillah, tahun ni dpt gak ler aku kad raya kiriman sorang sahabat baik. Walaupun setakat ni baru dia sorang yg kasi tp aku tetap gembira.
Kalo tahun2 lepas...mak aku yg setia bg kitorang kad raya. Sekali posmen hantar 4 keping kadraya dari mak aku. Satu keping utk aku ngan abg. Satu keping utk along, satu keping utk angah dan satu keping utk akiss. Mcm tu lah mak aku.....meninggalkan nostalgia utk kitorang kenang2.
Terima kasih, Ju.....
Aku mmg tak beli langsung kad raya tahun ni. Kalo idak tahun2 lepas aku beli gak 4-5 keping utk dikirimkan pd Idah, mak & ayah juga beberapa sahabat baik. Tp tahun ni mmg tak beli pun. Menoleh memandang susunan kad raya kat rak kedai pun tidak!!!

Tetapi petang semalam lepas abg balik keje....masuk aje umah abg hulurkan 10 kpg kad raya kat aku. Kad raya kosong pemberian kompeni tempat abg bekerja. Owh, ni kelebihan majikan skang dari majikan dulu, hehe. Sebab, majikan sebelum ni takde buat mcm ni, hihi.. 

Seronok laa aku pun. Leh bg kad raya.
Malam tu lepas balik dari masjid...abg terus bukak tv...layan citer WARIS kat TV3. Malas betul aku nk layan drama2 bersiri ni. Abg ni pulak dh tersampuk citer ni bila dipengaruhi oleh adik dia, kahkah...

Jadi, aku pun gi lepak kat bilik angah bawak kad raya ni utk ditulis dan dikirimkan esok pg. Tgk2 stok setem aku utk kad raya tahun lepas punya cuma ada 5 keping aje...jadi aku pun bg kad raya cuma utk 5 penerima aje...hehe..(masih 50sen setem utk kadraya...)
Kiranya aku dok dlm bilik tu teman angah mengulangkaji ler.
Akiss dok kat depan tv layan Waris ngan abah dia, kehkeh..
Ni kad raya dari kompeni tempat keje abg...
Dh siap tulis alamat...
Kat dalam kad raya tu aku tak tulis apa pun selain nama aku sekeluarga aje, hehe. Tak larat nk menulis pjg2 ni. Malas pulak nk print kali ni. Sj nk bg kengkawan aku tgk tulisan aku tu...mesti dorang rindu kat tulisan aku, hahaha..
Belen kad raya ada 5 lagi...
Dh alang2 ada kadraya free ni....aku tetap ingat nk bagi kad raya kat ayah. Selalunya aku bg kad raya utk ayah dan mak dalam satu kad..tapi tahun ni utk ayah aje lah...sedih...

Dh siap tulis kad raya...tp citer Waris kat TV3 tu tak abes2 lagi. Aku sambung lak baca komik G3 ni. Dh lama betul aku tak beli majalah ni...cuma beli masa keluaran Bumper Raya aje, hehe.
G3 Bumper Puasa Raya.
Aku baru baca separuh aje....abg dh masuk bilik angah bagitau citer Waris dh abes, hehe. Kelakar pulak kan...punyalah malas aku nk dok luar disebabkan abg tgk Waris tu. Bkn apa....walaupun aku ngadap komputer tp secara tak langsung aku akan terikut gak citer tu sebab komputer aku ni sebelah tv aje. Kalo sampai babak menyakitkan hati tu...aku pun sama sakit hati, hahaha. Efek betul!!! Dh ler citer bersambung2, huh!!! Malas laa...tak minat nk ikut citer2 bersambung2 ni...

Abes citer..

Nota Alona:-
~Harap2 kadraya ni leh sampai sebelum raya lah, ngee..

7 comments:

Ena's Palace said...

belen lagi 3 kad raya tu nak bagi sape lak? hehehehe...

- sama la..saya da lama meninggalkan ikuti citer bersiri nih...ketagih nnti!..parah!

wantie said...

memang tak nonton citer waris tu. kalau citer lain nonton kot. bukan apa, dak Amirul ni, kalau tengok cite seram, mula la angkut bantal selimut bagai nak tidur sekali.

takut la pulak. kalau dah adik pun tidur tak diam, abang lagi la. silap haribulan sekali ngan T pun leh jatuh katil. hahaha

Kesuma Angsana said...

amboi seronoklah dapat juga kad raya yek

Lelaki Ini said...

tak dpt lnsg lagi kad raya

Azian Elias said...

dah lama tak pernah dapat kad raya. asyik message raya je. hee

dwaty said...

saya suka cerita waris....

saya baru dapat 1 kad raya... okla dari takde... hehehe

salam perkenalan..

Zura@Iwan said...

dpt gk kak kad raya ye..sy x de pon kak raya..haha