Thursday, August 30, 2012

Bergambar di Aidilfitri 1433H

Petang raya pertama tu...OTW kitorang nk ke KL (Selayang Baru & Petaling Bahagia)...singgah ler kejap kat Masjid baru Bentong ni. Berdepan aje ngan Padang Tras tu. Nama penoh masjid ni apa ntah...lupa dah. Tak silap nama sultan ler kot, hehe.

Lokasi masjid ni dipilih oleh Fadel setelah otak jenoh memikirkan nk amek gambo tang mana di saat2 masa terhad cenggini. Takkan ler kat padang golf lagi, kan...situ dh ler tempat kenangan tahun lepas, adei lah. Mujur ler Fadel pilih lokasi ni & rasa sesuai pulak. Waktu tu dh kul lima lebih dh. Semua dh Asar kat umah pun sebelum kuar tu. Jd, singgah masjid ni kat perkarangan aje lah.
Tgh standby....abg tgh setting kamera. Ayah gi berborak ngan kawan dia pulak, huhu.
Kitorang dh tinggal 8 orang aje. Aku dh semakin rendah bila anak2 semakin meninggi, huhu.
Sedih...bila mak dh pergi....tinggal lah kitorang berlapan aje. Tak tau lah tu bila nk ada penambahan ahli yg baru. Sama ada dari Fadel ke, dari kitorang ke (hehe...) atau dari ayah (opps!!)...
Tapi dh tinggal berlapan pun...tetap amek gambar famili, ok. Sebabnya...yg tiada tetap tiada...yg masih bernafas di muka bumi Allah ni teruskanlah perjalanan dgn sebaik2nya, InsyaAllah.

Ni pun kelam kabut aje. Ada laa yg terlupa nk bawak sampin, ish..ish..
3 MF....2 NF..
Bkn lupa sampin aje...ada jgk yg lupa nk pakai kasut. Main sarung selipar aje...mm..

Fadel dan Dayah...
Segak dan anggun..
Ni laa 2 kerat anak2 mak & ayah..Rendah aje kakaknya, hehe..
Bersama paksu Tisan...geng lelaki..
Geng pempuan..bersama busu dan anak dara dia.
Ahaaa....kat bawah ni adalah gaya dari ahli gym. Sorang wakil Perak...sorang wakil dari KL, ngee..
Sorang nama fadzil...sorang nama fadhil....
Alhamdulillah, ada jgk gambar raya.
**Sebelum mak meninggal dunia lagi...kitorang dh beli kain kaler cekelet utk tujuan dipakai pada Aidilfitri wlpn 1 Syawal kitorang perancangannya akan beraya kat umah mentua masing2 kali ni. Baju melayu pun dh gi hantar tempah dh dlm bln Mei tu. Hantar kat kak De...jiran dok kat taman perumahan ayah aku jgk. Aku gi ngan mak laa masa tu.

Tp mak tak sempat hantar tempah kain pasang yg dh aku belikan tu. Bila mak dh meninggal, aku amek semula kain tu utk dijadikan baju kurung aku.
Tu laa, kan. Bila dh jadi camni...baru kita nampak. Ada sebab kenapa cina Nagoya tu 'digerakkan' agar tak gunting kain cuma 4 ela (mak aku ni comel aje..4 ela dh cukup)....cina tu ketegaq jgk nk gunting 4meter. Rupa2nya mak dh nk pergi...tak sempat nk pakai baju ni. Kalo 4 ela...tak cukup utk buat baju aku. Kalo bagi akiss pun...rugi sebab terlebih kain pulak...mm..

Dan sesuai tema kaler kitorang Aidilfitri kali ni iaitu kaler natural....kaler tanah.

9 comments:

Ena's Palace said...

nampak menarik bila da sama kaler nih...sedap je mata menadang..
tapi nape aksi gaya gym tu masam je muka?..cam kena paksa beraksi jer..hahahaha...jgn mare yer..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Salam Aidilfitri..

Harap byk bersabar ye dik... akak tertinggal cerita pasal 'pemergian' mak alona.. patutlah aritu ada terbaca tp akak tak tanya.. now baru pasti yg alona baru je kehilangan mak.. takziah dari akak..

betul tu.. bila dah jd camni baru kita tau kenapa begitu & kenapa begini.. rupanya ada sebab2 tertentu yg bakal berlaku. mcm akak dulu.. arwah ayah akak meninggal 4 hari sebelum raya.. dlm pertengahan puasa akak blk kg bwk ole2 utk ma & arwah.. utk arwah akak bagi baju kemeja 2 helai.. mak akak kata bila akak dah blk KL time nak jalan terus dia pakai baju kemeja yg akak bagi tu.. mak akak kata naper tak tunggu raya.. dia kata takpelah dia rasa nak pakai dulu.. rupa2nya dia mcm dah tau raya nnt dia tak sempat pakai... tulah kan.. bila kenang blk rupanya apa yg berlaku semua bersebab... Al-fatihah untuk arwah mak alona & arwah ayah akak...

Nad @ MamaZN said...

kak, cam sesuai jek amik gmbr berlatar belakangkan masjid..cantek!
suke la kaler cekelat ni!

atty's said...

aty suka kaler coklat..atau kaler tanah..mmg my feveret..tp lom penah lagi tema kaler coklat..

alona nampak selim.

SyaNa said...

lawa kaler tu kak
akak pn nampak comel jek..awet muda kata org :-)

wantie said...

best kan kak ada anak dara. leh buat baju sedondon. hmm.. pas ni leh la T merasa baju sedondon ngan anak.

maklumlah tiap tiap thn Amirul je sedondon papa dia. tunggula raya next year. hahaha... wishlist ke ni?

Kesuma Angsana said...

meriah2 sungguh ye sessi bergambar tu! hehehe

dwaty said...

takziah buat family along...

sayu nya baca entri ni... tapi Alhamdulillah... tengok pic... semua tetap ceria...

Zura@Iwan said...

cantik bila posing kt masjid tu kak....