Thursday, August 2, 2012

Lagu2 khas utk Ramadhan..

Mmg banyak lagu yg dibuat sempena kedatangan bulan Ramadhan ni sebenarnya....tp sgt jarang diperdengar di corong2 radio ketika bulan Ramadhan. Kekerapan memainkan lagu2 sempena bulan Ramadhan ni...tak semeriah dorang mainkan lagu2 raya kat radio tu.



Kalo lagu2 raya...bkn mainnnn. Kalo boleh hari pertama Ramadhan pun dh nk mainkan dh. Tak menyempat2. Dulu undang2 dari pihak berwajib...radio leh mainkan lagu2 raya selepas 2 minggu berpuasa tp skang ni lom 2 minggu pun dh diperdengarkan lagu2 raya.


Nampaknya, kalo nk dengar lagu2 mengenai fadhilat Ramadhan ni...kena dgr radio IKIM ataupun cari aje lah kat youtube mcm aku ni, huhu.

Bg aku, relevan jgk selalu perdengarkan pd pendengar lagu2 nasyid khas utk Ramadhan ni. Sekurang2nya dpt jgk pendengar sedar bahawa Ramadhan ni sgt byk fadhilat yg perlu direbut dan tidak perlu dilepaskan berlalu begitu sj.

2 comments:

wantie said...

betul tu kak, kalau lagu posa satu hari sekali dua je dorang miankan. Tapi kalau lagu raya kejap kejap main kejap kejap main.

minggu depan rasanya dorang dah start mainkan lagu raya.

Kesuma Angsana said...

masa utk dengar lagu raya lah pulak hehehe