Tuesday, August 7, 2012

Acara shopping dgn ayah...

05hb Ogos 2012
Ahad

Pagi tu Akiss tuisyen..Aku sempat gi ronda pasar minggu lepas hantar akiss, hehe. Konon2 nk cari tudung tp gerai yg selalu aku dok pi tu takde lak hari tu. Dh jengah kat gerai2 yg lain tp takde lak yg berkenan.

Bila aku dh balik umah...ayah tanya aku gi mana td? Aku ckp ler aku hantar akiss gi kelas tuisyen. Balik kul 12 kang.
Dan kitorang berborak ler lepas2 tu. Dari cara ayah ckp tu...mcm nk keluar gi supermarket..hehe...aku tau lah, kan. Tu ayah aku, ngee..

Aku ckp laa...kang akiss balik kul 12 kang kita gi The Store. Tp masa akiss msj dia dh abes kelas tu...aku intai ayah kat dlm bilik....ayah tgh tido. Takde lah aku kejut ayah.
Aku gi kuar ngan motor aje amek akiss...pastu terus gi gunting rambut kat Butik Jelita.

Kul 1 lebih...kak chik ngan somi dia lak mai umah. Adei lah...Takpe lah, cuba aje lah. Dia dh bg jalan....aku nk ikut ke idak tgk jer lah nanti.

Kul 2 lebih cenggitu...aku ajak ayah kuar gi The Store. Bkn ayah aje lah...semua2 lah. Kak Chik dan suami dia dh balik laa masa tu.

Kitorang terus gi The Store Kamunting. Masuk2 aje situ ayah dh berkenan satu kameja, hehe. Nk pakai 25hb ni.
Fadel pun sama memilih kemeja....utk gi keje kot, hihi..
Pilih...jgn tak pilih..
Berdekatan...ada bungkusan hamper.
Aku berkenan yg RM50 tu (itu yg termampu kalo nk beli pun, hihi)...ingat mmg nk beli kalo ada lagi yg mcm tu. Mgkn nk beli jgk....tp satu aje lah. Dh semestinya bkn utk diri sendiri, hehe..
Ayah sedang membayar...
Kat The Store ni ayah dan Fadel aje membeli barang. Kitorang tak beli pun. Aku dh pening dok memilih t-shirt abg...takde yg berkenan langsung, mm. Ada yg aku berkenan...abg lak tak berkenan. Kot ada yg sama2 terberkenan....harganya mahal lah pulak. Kalo selai dh RM180....parah lah jgk kan.
Susah ler beli t-shirt orang lelaki ni. Balik2 design belang2, kotak2.....ada lambang besar2 kat dada, ada nombor kat lengan...hmmm..
Angah dh dpt selai beli kat pasaraya Billion di Parit Buntar ari Sabtu sebelum tu. Tinggal nk beli seluar jeans angah, seluar jeans akiss, t-shirt atau blaus akiss aje skang ni.

Dari The Store....singgah lak kat Pasarayaku cawangan ke-2 kat Kamunting...nak beli suar trek angah.
Ayah pun amek kesempatan pilih2 t-shirt kat situ.
Aku pun sebok tlg pilihkan t-shirt kolar bulat utk along dan angah...atuk dia nk belanja.
Walaupun t-shirt kolar bulat tu harga RM9.90 selai tp along ngan angah bkn main lah seronok, hehe. Boleh laa kan nk buat gi jogging atau gi kuar ke Econsave ke....
Ait?? terpejam2 mata aku bila ternampak spentot tu...Elehh!!! spentot budak2 kecik punya jer tu pun, hahaha..
Dh keluar dari Pasarayaku....menapak lak gi ke Pasaraya Borong Sakan. Sederet aje ngan Pasarayaku...
SAKAN cawangan Kamunting baru jer hari pertama dibuka. Patut laa ramai orang hari tu, hehe..Berderet2 orang beratur kat cashier nk membayar, hmm..

Dari situ...singgah jap kat pasar Ramadhan. Nak beli kuih buah melaka, buah temikai dan sate utk dibawa ke umah mentua aku. Nak berbuka kat sana nanti.
**Citer berbuka kat umah mentua sekali ngan ayah ngan Fadel tu aku dh buat kat entry sebelum ni, hehe.

Abes citer...

6 comments:

nad said...

saya suke tgk muke abah akak...
tenang jek..
tetibe teringat abah saya, hehe

wantie said...

amboi kak sampai je kat spentot akak pejam mata ke akak ambik bau wangi spentot tu. hehehe...

rajin benor akak nyopping ye. T ni belum agi nyopping. besok kot dok plan plan la ni

Gieyana said...

x suka gak kalau bab memilih nie..tp selalunya yg lambat memilih cik abe la.a.haizzz!

Rinna said...

Wahh seronoknyaa shopping beramai2 gini.. :)

Anonymous said...

seronoklah bila still ada ayah kan !

sid said...

hai!!
sy ad nk jual tablet yg lagi POWER dari galaxy tab!
MEMANG SESUAI SANGAT UNTUK GAMING/INTERNET!!
harga RM550 je!murah! boleh nego lagi!

sape2 bermnat/info:
rahmatmu ramadan dot blogspot dot com