Thursday, August 2, 2012

Citer aje.....

Semalam, utk juadah berbuka pose...aku masak ikan panggang lagi. Kali ni rajin sket sediakan bahan2 rencah utk dimasak sekali ngan ikan panggang sbb jam baru kul 6ptg (baru?? orang lain dh abes masak dh time ni, hehe).
Masak mende ni guna pemanggang ajaib jgk. Skang senang, guna mende ni aje. Walaupun ada kuah tapi bila terbalikkan pemanggang utk sebelah lagi...kuah tu tak akan tumpah. Abg pun suka makan masakan mcm ni. Kurang penggunaan minyak masak. Bkn lah tak guna langsung minyak masak. Guna tu guna jgk lah...tp sket aje pun.
Main masak2...
Buah limau kasturi kat bawah ni....paklong Tahir yg bagi ari tu. Byk dia bg maklumlah paklong ni ada kebun limau kasturi. Selalunya dipasarkan kat area Kuala Kangsar tu lah.
Sejak awal Ramadhan ari tu kerap jgk aku buat air limau ni selain guna utk masakan. Luak jgk ler buah tu dlm plastik, hehe.
Masih byk lagi ni.
Harap2 dapatlah dihabiskan sebelum buah ni kering jus nya.

Abes citer, sekian.

7 comments:

Rinna said...

Teringin gak nak beli pemanggang tuh..

Suka juga buat air limau pas tuh campur ngan asam boi..sedap.. :)

SyaNa said...

kak camne resepi ikan tu?
cer share sket..sbb tgk mcm asam pedas jek

Hunny Kitty said...

salam ramadhan kak..bila la nak jumpa akak nih? haih~

atty's said...

nampak sedap pulak menu ikan tu ..

syiok kalo dpt minum air limau

wantie said...

pemanggang tu best la. Tapi tak beli beli lagi. keh keh keh.

kalau nak habiskan buah limau tu senang je, hari hari buat air sirap limau.

Ena's Palace said...

limau tu guna tuk mandi pun bole kot...tujuan tuk ilang bau badan dan bersihkan segala kotoran...mcm pernah terbaca ttg tu...

Ieda Zakaria said...

Ieda skrg ni kak..nk masak apa pun sure guna pemanggang tu..sonang kerja hah..ikan kembung salut kunyit garam pun nk pakai benda alah tu..heheheh