Monday, August 6, 2012

Rasa bila dgr lagu raya...

Kalo sebelum2 ni...tiap kali dengar lagu2 raya yg sedih...mmg aku merasai kesedihan tu sebab aku teringat mak dan ayah serta nostalgia dari kecik2 sampailah skang.
Tahun ni.....lagi lah berganda aku merasa kesedihan tu......sedih..pilu....bila terkenangkan nostalgia2 tersebut kini Aidilfitri aku sudah tiada emak tersayang.

Di sini aku kongsikan utk didengar iaitu lagu Dendang Perantau. Satu dari P.Ramlee, lagi satu dari A.Razak. 2-2 aku suka dengar. Lirik lagu ni point dia.....mengingati seseorang, mengingati nostalgia bersama seseorang...


Lagu raya dh galak dimainkan kat corong2 radio, kan??....jadi hari ni aku nk taruk satu lagu raya. Ntah laa...lagu ni mmg penoh jiwa kalo mendengar bait2 liriknya walaupun liriknya tu simple sgt.


Dari duluuuu aku pun antara penggemar lagu2 raya, mmg tumpang teruja kalo dgr lagu2 raya. Bkn sebab teruja sgt nk beraya tp suka tingat nostalgia lama2...nostalgia aku jd budak kecik sampailah nostalgia aku ada anak kecik, huhu.

Tahun ni pun aku masih suka dgr lagu raya, rasa seronok jgk bila dgr lagu raya tp perasaan tu akan bertukar jd mcm2 rasa bila aku mengenangkan Aidilfitri kali ni dh tak dapat nk cium tangan mak, kucup pipi mak, peluk mak......ishk, sedih lah.. Dengarlah 2 lagu yg sama dgn versi penyanyi yg berbeza tp bagi aku 2-2 mempunyai nostalgia tersendiri.

Nota Alona:-
~Kalo idak...sedang2 ni dalam bulan Ramadhan aku dh mula buat biskut raya. Paling idak pun aku dh buat 2 jenis. Tp Ramadhan kali ni...........................barang2 dia pun aku tak jengok langsung kat kedai. Apatah lagi nk membuatnya. Ntah laa......mgkn ada yg faham perasaan aku ni.

6 comments:

Kesuma Angsana said...

samalah kita KA satu biskut apapun x buat lg taun ni, xde moodlah x tau knp!

mamawana said...

sayu ..rindu suasana dahulu..

ieda said...

aah kak ..
rasa tenang pun ada
macam x caya kita dah berbelas ramadhan .. huhuh
x lama nak meninggalkan puasa
sedihh bila dgr lagu raya

Nad @ MamaZN said...

sabar byk2 kak... ;(

Gieyana said...

byk2 bsabar k akak..:-)

wantie said...

sama la dengan T kak. dok cadang nak buat 2 jenis kuih tu, tapi rasa mcm malas la pulak.

balaik kg baru ni pun anak anak sedara dok mintak kuih raya air tangan makciknya. I'allah kalau sempat buat la kot.

sabar banyak banyak ye kak. ni dugaan.