Tuesday, February 25, 2014

Makan udang...

Ari tu...abang ajak makan mee udang.
Kat Kamunting ni dh ada satu kedai makan mee udang, ori resepi dari mee udang Kuala Sepetang...katanya.
Nama kedai tu Teratak Mee Udang Kak Ti. Siang sampai malam bukak meniaga.
Ada yg citer...gerai ni tokey dia anak mak jah Kuala Sepetang tu.
Ramai kawan2 yg dh gi. Komen biasa laa...ada positif ada negatif. Ikut tekak masing2 ler. Tp, aku amek yg positif dulu...sbb aku pun tak penah pi makan situ lagi, kan.

Malam tu...abang pun bawak ler aku gi sini.
Mula2 nak makan mee udang. Tapi bila dh sampai sana...tengok menu...mcm lapar nasik ngan lauk udang pulak, hahaha. Maka, takde ler oder mee udang wlpn nampak pekerja dok hantar mee udang sedulang...sedulang kat meja2 lain. Sedap nampak gayanya, huhu. Takpe, lain kali aku try mee udang pulak. Bkn jauh pun nk pi..3 - 5 minit aje naik motor, hehe.
Ni...nasik putih ngan udang masak sambal pedas..
Makan ni aje laa, haha. Sedap mmg ler sedap.....
Cuma kalo ada disediakan sup (sup kosong mcm sup nasik ayam tu, kan).....mesti lebih best.

Kat situ jgk ada sediakan air percuma (ikut laa...kalo sedia air oren...air oren ler. Kalo air sirap...sirap ler. Kalo air blackkaren...blackkaren ler, hihi..). Minum air yg dh disediakan ni leh kurangkan bajet...ekonomi sket bila nak bayar bil, hihi..
Tp kitorang oder air buah. Sorang air epal...sorang air temikai, hahaha.. Kalo oder air lain dikenakan bayaran laa, ye.
Byk dh kedai makan buat cara gini. Ye laa, ada orang tak kisah pasal air. Dorang kisah pasal makan aje. Air apa pun ok. Leh tambah banyak kali dgn percuma lagi, kannnn...

Kat situ...kalo ada laa yg tak makan udang, kan....ada jgk disediakan beberapa menu makanan lain.
**Lepas2 ni...kalo tingin nak makan mee udang..takyah ler buang petrol sampai ke Kuala Sepetang, iye dak...hehe..

Nota ALONA:-
~Jambatan ke-2 Pulau Pinang dh dibuka utk laluan ke???

10 comments:

Gieyana said...

Best gk tu kak..td bf ja mkn kuey teaw udang..jmbtn tu 2/3 ni br buka utk org awam..1/3ni najib mai rasmi..dok tgh gigih psg khemah now psl opis sy dkt giler ngn jmbtn ni..:)

::NureeN:: said...

tgk pic pon menyelerakan.. nyum3x...
betoi kata G..
nureen blk keja nk g keja mmg lalu bwh jmbtn ke 2 tue..
dok nmpk jerr screen tulis rasmi 1/3 hehee

ummie_mirahaziq said...

erm..kat ner kedai mee udang ni...kamunting tu tang mana tu...hu..hu..org tepeng pun tak taw ni..

attyfir said...

fuh terliur nengok nasi puteh ngn udang tu .

Rinna said...

Wow sedap tgk masakan udang tuh.. :)

el said...

lau mee goreng nasi goreng udang kat kuala sepetang tu sedaplah kak
tp mee udang tu xbape kick mcm kat pulau aman tu hehehe

che mid said...

nasib baik semalam baru makan mee udang banjir..jadi tak le berapa terliur tengok udang tuuu...nampak sedap!!

ayu Ismail said...

Nampak pun sedap...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

teringat mee udang Kuala Sepetang haritu..sedapnyaaaa...bila ada masa pasti nak kesana lagi :)

wantie said...

Nyum nyum kak...udang ni kena pandai tengok.llu idak dpt yg tak fresh..