Monday, February 17, 2014

Outing dgn angah..

16.02.2014
AHAD

Mmg mengejut aje pi lawat dan bawak angah outing hari tu. Dia dh gaduh air filter dia dh nak abes...itu ini gitu gini. Semua tu sbb nak soh ibu ngan abah dia lawat ler tu...mm.
Nasib ler anak2 aku ni bkn jenis pesan soh bawak KFC ke...mek donel ke. Uiii, ada yg jenis gitu tau. Dh ler pesan bawak kfc. Soh beli satu bucket lak tu sbb nak jamu kawan2, hoho. Bkn sekali jer...tp selalu. Jenoh mak ngan bapaknya nk melayan. Ada jenis kawan2 ni....sebenarnya tak berapa nak berkawan pun ngan si polan ni...tp disebabkan tau bila mak pak si polan ni nk dtg mesti akan bawak satu bekas kfc...tetiba jer pagi2 hujung minggu yg damai tu leh baik ngan si polan tu, kan..huhu.. Aku citer ni kisah benar ni. Penah berlaku pada 'seseorang', ngee.
Antara pemandangan di maktab tempat angah belajar. Surau di bahagian atas...bahagian bawah adalah dewan selera. Surau ada ekon, hehe..
Deretan beskal. Leh jer pelajar2 nak mengayuh beskal ni dalam kawasan maktab di waktu2 riadah...
Antara beskal fixie yg jgk tersedia...
Mula2 nak makan tengahari kat Restoran Tasek Raban mcm biasa tapi kat restoran tu ada wat kenduri kawen ler pulak. Mgkn anak tokey ke....adik tokey ke...yg kawen tu, kan. Jadi, kitorang pun tak singgah ler. Segan pulak wlpn kitorang leh jgk pi makan wlpn tak berjemput...sbb kitorang pun pelanggan dorang jgk, kan..kan..hahaha.  

Jadi, kitorang gi pekan Lenggong. Cari kedai runcit. Nak beli biskut2...
Tapi mcm biasa laa...kedai kat sini walaupun pasaraya mini...dorang akan tutup kalo hari Ahad. Pekan Lenggong akan Lengang. Susahnya lah, kan. Tu laa pasal aku dgr ramai jugak cikgu2 dari maktab angah ni isi borang pertukaran utk mrsm kuala kangsar yg bakal dibuka nanti, huhu.

Nak bawak angah outing sampai ke Kuala Kangsar...adoii..tak upaya laa pulak. Sebab makan masa yg lama jgk tu. Keje tgh banyak tak abes lagi tu. Asal jengok bagi angah hilang rindu kat ibu ngan abah dia, udah ler, ye...hehe. Ari ni dorang dh start exam awal tahun. Tahun ni tahun penting angah pulak tu. Jadi, sebagai ibubapa ni...kena ler bagi sokongan moral zahir batin. 
Bawak angah makan kat cafe Rumah Rehat Lenggong.
Kucing Lenggong, hehe..
Dapat jgk ler cari biskut kat kedai runcit milik orang Melayu kita kat Bandar Baru Lenggong...sebuah perumahan baru kat tepi hiway tu. Kitorang nak beli siap2 kat Kamunting pun dh tak teringat dh. Cuma ingat bawak air filter aje.

OTW balik hantar angah...saja lalu kat jalan kampung...sbb jambatan bailey dh siap pembinaannya. Dulu tutup sementara jalan ni sbb nak buat jambatan baru ni laa. Mmg kena lalu hiway kalo nak ke Pekan Lenggong. Skang dh leh lalu sini dh.
Ni laa jambatannya...
Dari atas jambatan...tasek raban..
Dh hantar angah, mcm biasa bagi pesanan kat dia, bacakan doa kat telinga kanan dia.....kitorang terus balik laa. Tapi bila dh sampai kat simpang 4 utk ke Tasek Raban resort tu...aku ajak abang lencong ke satu tempat yg dinamakan Durian Pipit iaitu ke tepi jeti utk ke homestay kg. beng, hihi..

**sambung...

Nota ALONA:-
~Tidak perlu menentang lagi. Alhamdulillah, lega aihh........senyum :)

7 comments:

Nad MamaZN said...

Saya suka baca.. Sbb nama2 tmpt tu baru je lalu minggu sudah masa nak p gerik. Ala2 refresh balik la ni hehe..
Tepi2 jalan mcm musim luruh kan kak? Pokok2 kering je :)
Tp cantik

che mid said...

Alamak..restoran tasik Raban..I Miss You la.... teringat ikan bakaq dia nu...

tapi duk Lenggong lama-lama buleh jadi kaya kut cikgu2 tu kan..tak da mana nak pi hujung minggu he he

attyfir said...

mesti angah happy ibu ngn abah dtg
betul tu lona, ada je bdk2 asrama suh makpak bwk mkanan mcm2 utk jamu kwn2.kalo sesekali boleh lah kot..kalo special day ke..kalo tiap kali lawat..pengsan makpaknya .

ke mana ler melencong tu

Zura@Iwan said...

ssh juga kan
ari ahad kedai byk tutup kt lenggong

seb baik ada satu kedai buka..dpt gk beli biskut kt angah..hehe

wantie said...

Best nye. Tersedia beskal utk student. Sihat sihat la student tu kan. Huh...ada jugak anak anak yg gitu yer. Suan mak ayah...

sempat agi kak tu snap kucing lenggong. Klu minat kucing tu minat jugak kan...ngeeee

Kesuma Angsana said...

seronoklah angah mak ayah rajin datang jenguk hehehe

el said...

spttnya pihak sekolah tu atau daerah sediakan satu kedai koop kt kawasan sekolah tu utk menyenangkan pelajar2 atau cikgu2 kt situ membeli keperluan...heheh just satu cadangan dah pekan lengong tu xde pape sgt kan hehe