Tuesday, February 11, 2014

Outing ke Pulau Aman

09.02.2014
AHAD

Hari tu dh janji ngan akiss nak bawak dia outing. Tujuan utama nak bagi borang mohon bantuan caruman tu dan ada laa beberapa pesanan akiss yg lain.

Lepas dh makan tengahari kat kedai makan simpang 9, terus jer kitorang on gps menerusi gugel map utk ke Pulau Aman. Maklum ler tak penah pi lagi, kan.. Mcm biasa laa, gps ni dia akan bagi jalan paling dekat dulu. Maka, ikut ler hiway ngan bayaran RM1.90 aje..masuk dari Tol Jawi...keluar kat Batu Kawan tu. Dalam setengah jam aje dh sampai.

Sampai kat jeti batu musang, kereta mmg banyak dh terpakir. Parking kereta kat sini RM2.
Cuaca sangat terik. Kat situ gerai2 menjual makanan, buah2 potong mmg ada. Tok sah risau, hehe..
Dari tempat parking...kena menapak ler nak gi jeti kat bawah nun.
Bayar tiket bot RM6 sorang dewasa (pi-balik) kat tepi jeti aje.....bot sampai terus leh naik.
Ni laa yg sama kitorang naik bot masa nak pi ari tu, hehe..Menerbang rambut pempuan cina tu. Bot ni mmg laju tp best yg laju lagi. Dia bawak stabil kalo nak dibandingkan ngan bot kitorang naik masa nk balik tu.
Dah sampai kat Pulau Aman...Tapi tengok peta ni semula bila dh jelajah kat sini..aku tak berapa nak paham sgt. Yg aku tau cuma klinik desa tu aje, huhu. Byk dh berubah ni...dorang kena apdet dh.
Mula2 kitorang amek jalan ke kiri dulu. Kat situ ada tandas awam...ada restoran terapung yg popular ngan mee udang tu.
Ok...mula2 lalu jer dulu. Kita gi jelajah sampai penat...pastu baru leh makan, hehe. Kalo makan dulu, nanti tak larat nak jalan pulak.
Posing kat pokok kelapa baru nak meninggi..
Haa..yg ni pokok kelapa dh meninggi dh...
Yg ni dh jatuh menyembah bumi, kelemasan...hehe..
Dari sini leh nampak jambatan ke-2 Pulau Pinang yg masih lagi belum dibuka kepada orang ramai.
Abang cuba meniti...
Area orang memancing kat sini..
Jalan lagi...berhenti kat sini. Abang sorang jer jalan ke depan lagi..
Akiss sengeh aje laa sbb ibu ngan abah bawak dia outing jauh sket, hehe.
Abg pun tak gi jauh mana pun. Sebab takde apa yg menarik dh pun. Tak diketahui pulak kalo jalan kecik ni leh pusing pulau ni, kan.
 Kitorang nak pi singgah restoran terapung tu. Nak try pekena mee udang nya.
Tulis oder dulu...serahkan pada pelayan restoran..
Kitorang oder yg biasa aje. Perut pun bkn lapar sgt pun. Kan baru jer makan nasik sebelum ke sini, huhu. Tapi dh alang2 sampai...ralat lak nanti tak merasa mee udang dia, kan.
Oder satu aje. Aku kongsi ngan abang. Ni pun rasa dh kenyang sangat dh. Baru 2 ekor udang tu, hehe..
Tapi mmg sedap laa mee udang dia. Kuah dia sedap.
Yg masak pun makcik2....ok laa.
Akiss oder mee goreng...
Akiss ngan mee goreng ada udang, hehe..Sedap jgk mee udang dia. Tambah2 aku ni suka mee goreng kan, hmm. Tp tu laa..perut dh tak larat nak makan dh.
Dh sudah makan...kitorang pun nak gi pulak ke sebelah kanan dari simpang bila dh turun bot tadi, hehe..
Nak tengok2 apa yg ada..

Kat sini ada jgk perusahaan kecil dari umah...dorang wat kuih kepit tu. Tapi aku tak beli pun...sbb aku tak suka laa kuih tu. Walaupun rangup tapi manis.

Nota ALONA:-
~Gi Pulau Aman pun ada sambung2. Makan angin ke Krabi pun tak buat lagi...mm...

5 comments:

Nad MamaZN said...

Waa jauh akiss outing :)


Ps: tahap kesabaran saya rendah sket banding ngan akak hihihi.. Asal bleh cash out tgn ni gatal2 je nak klik :p

wantie said...

T memang suka Mee udang kat sini. sedap. kalau pergi mesti beli bungkus utk di bawa pulang.

el said...

kan kan sedap kan mee udang pulau aman ni..alahhhhhh xlarat kut nak pi pulau aman dgn keadaan iols cengini hahaha

Zura@Iwan said...

plan zura nk gi pulau aman gk ni
plan ngn family kakak...tgk la cm mn...
sedap plak tgk mee udang tu..

Kesuma Angsana said...

nampak menarik juga kat pulau aman ni yer !