Sunday, February 23, 2014

Sabtu punya citer..

22.02.2014
SABTU

Pagi abang kena gi overtime kat TH.
Tengahari dh balik tu...aku ajak abang keluar gi kedai hardware nak beli jaring utk luar dapur tu. Ada ler projek sket, kahhhh..
Abg gi kuar duit BR1M dulu. Dapat laa RM450 tahun ni...wlpn kalo ikut slip gaji sebulan...gaji basic abang tak sampai RM3k pun.. Tp dh campur bonus dan LAIN2...cecah ler RM3k sebulan purata rupa2nya, hehe.. Takpe laa, dpt yg ni pun ok dh, syukur Alhamdulillah. Leh ler tampung mana2 yg leh ditampung tu.
Gi kedai hardware...beli jaring itam ni. RM4.80 kot semeter. Beli 11 meter. Tapi rupa2nya kali ni terbeli lebih 2 meter lebih pulak, ngee.
Jaring tu nak pasang kat luar dapur. Nak jadikan mcm kawasan 'kongkongan' ler utk budak2 meow ni selamat dari sarip dol teloq besaq yg ganas tu. Geram jer bila dia datang sini kacau meow2 aku, hish!!!
Sebenarnya mmg dh terpasang mende ni kat luar dapur tu tp tak menyeluruh. Psg pun sbb nak bagi kurang tempias bila ujan jer. Sbb sini mmg tempat aku sidai baju kat bawah bumbung luar dapur ni.
Skang dh siap abes ngan pagar2 dapur tu pun kitorang pasangkan jaring...dh jadi tempat nak mengongkong meow2 ni.
Pakcik Togey ngan Makcik Vee tu...kitorang lepas jgk ke luar tp bila dh rasa bosan kat luar....depa 2 ekoq tu mintak nak masuk rehat2 kat dlm sini balik. Senang sket ler skang ni...tak masuk dalam umah aku sgt dh. Kat sini kawasan selamat...luas sket laa kan dari kandang yg ada tu...leh ler depa berempat nak bermain bergurau senda tanpa diganggu oleh sarip dol tu.
Tgk, baik pakcik Togey ni. Dia jaga anak2 angkat dia. Makcik Vee cengey sket, hahaha..
Senang sket ler mcm ni. Nak pi out station mana2...tinggal depa dalam ni aje. Stok makanan dan air leh buh siap2 dlm bekas beli kat kedai haiwan tu. Pakcik Togey pun boleh diharap, kahhhhhkah..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, leh jimat dari nak buat kandang besar pulak, huhu.

4 comments:

attyfir said...

siapakah sarip dol itu ..

el said...

aah..sape sarip dol teloq besaq tu kak hahahahahaha

tifa anvar said...

sarip dol?? comel je name tu

wantie said...

tu la kan, ayah arwah T buang sangkar besi besar kat hujung dapur tu semata mata nak tempatkan kucing kucing nya yang berpuluh ekor tu..

kos tinggi jugak tu...