Thursday, April 3, 2014

Dapur gas...

03.04.2014
KHAMIS

Yg lama buat hal. Tungku sebelah aje. Lagi sebelah ok lagi. Tapi tu pun besi kat tungku tu dh hancur dh, hehe. Lama jgk guna dapur tu...sejak awal 2008. Takde brand terkenal pun.

Mula2 sabar jer tapi bila tungku yg rosak tu dia tetap membara wlpn dh tutup punat dapur sampai gas kitorang abes cepat...dan dapur tu bila membara wlpn tak kuar api disifatkan membahayakan....maka abang dengan murah hati membeli dapur yg baru.

Hari Khamis tu...waktu ofis hour...tetiba nampak kenderaan tempat keje abang berhenti depan umah. Rupa2nya abang dh beli dapur ni masa kena kuar keje kat Taiping kejap.
Masih dalam jenama yg biasa...tapi harganya RM300 jgk, mm..
Tu pun dh mintak tawar dh tu kat kedai letrik Bunga Raya..

Aku simpan dlm blog ni bkn apa....senang nanti panjang umur...bebila abang tanya, "dapur ni abang beli tahun bila??"...haa, jawapan dia ada dalam cintamaniszlite ye, yang.

Nota ALONA:-
~Buat macam biasa...

2 comments:

Siti Fatimah said...

alahai.. tetiba teringat dapur gas kat umah tu. bila ek, wan belikan. lupa lak nak letak lam blog cam akak. kalau dah agak lama boleh la claim yg baru kan..kan..

T suka dapur gas yg akak beli ni, dia punya penunu tu nyalaan yang sangat sekata..

kalau dapat kat mak T ni, lagi seronok, senang nak buat peneyram katanya. alasan la kan, mcm le dapur gas lain tak bol;eh nak buat peneyram. ahaks...

Nad MamaZN said...

saya punya dapo pun sblh tu tak nyala bila pusingkan punat dia..kena nyalakan manual guna kertas suratkabo huhu