Tuesday, April 8, 2014

Hujan bawa rahmat..


Hujan dh mula membasahi bumi Taiping ni beberapa sebelum sebahagian penduduk Taiping dicatu air. Namun, catuan tetap dijalankan. Kesian jgk kat dorang2 yg terlibat.



Tp sebenarnya...penanda aras Taiping ni cukup air ke tidak...tak leh nak tengok pada taman tasik Taiping tu. Selalu jer aku dgr pasal ni dari dorang2 yg sedap2 bercakap mcm dorang semua tau. Tapi bagi aku...lantak ler dorang.
Hujan lebat siap angin kuat bagai...sejuk jer dalam umah. Sesekali angin kuat terasa jgk tempias ujan masuk ke ruang tamu sebab pintu umah terbukak...
Alhamdulillah...bila ujan ni...rasa sejuk jer sekeliling alam.
Tapi tu ler...abg Man takde datang2 ler pulak nak sambung keje penambahan awning depan umah aku tu. Awning dh pasang...mcm yg aku penah citer kat sini ri tu, kan. Tapi dia tak buat lagi ler simen lantai tu. Sebab ujan ni mgkn tak sesuai utk kerja2 penyimenan, hehe..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah syukur nikmat kepada Allah yg memberi rahmat..

6 comments:

Kesuma Angsana said...

seronok bila hujan turun ni kan.. rahmat tu !

el said...

smlah kat penang pun dgr diorg nak catu air..tp esoknya ujan lebat alhamdulilahhhh seronok tgk ujan..dan seronok bila air empangan makin byk

tifaanvar said...

alhamdulillah... Hujan rahmat

Siti Fatimah said...

sekarang ni suka hujan memalam. memang best tido. sejuk nyaman je rasa.

memang hujan rahmat. moga selesailah msalah catuan air kat KL tu yer. sian sedara mara.

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

alhamdulillah
skrg byk tmpt dh hujan kan kak
nikmat Allah beri pd kita..
syukur sgt2 kan...
best plak tgk ..rumah kak..rumah bwh...berangin je..hehe

Nad MamaZN said...

sini pu dh hujan je..tp catu tetap catu huhu...harapnya cepatla berakhir walaupun kami tak kena tp ksian gak la pd yg alami..