Wednesday, April 23, 2014

Oh tart nenas...

Aku mula suka tart nenas beberapa tahun yg dulu.
Tak tau laa...mgkn disebabkan faktor umur ke...atau mmg tart nenas yg aku mula2 makan tu sdp pada tekak aku. Tart nenas tu jiran belakang umah ayah yg buat. Mak aku yg oder beberapa bekas dan bawak ke Taiping. Aku tengok mak makan mcm sedap jer. Tu yg aku makan. Lepas2 tu aku pun suka. Mak pun mintak resepi kat jiran mak tu. Mak pun penah buat jgk....kalo ada fadel...fadel yg tolong mak buat tart tu. Alahaiii...kenangan tul.
Dan aku pun penah buat tart nenas dari resepi tu. Tapi tu tart gulung.

Hari tu aku beli tart bentuk bunga gini.
Ok ler rasanya tapi aku suka tart gulung lagi.
Bg aku...takyah ler lawa2 gini...gulung lagi ok. Adunan tepung dia tak perlu keras utk membentuk jadi bunga gini. Cukup ler lembut2 dan boleh digulungkan. Cair di mulut, pergh!!

Nota ALONA:-
~Sejak tu....aku dh mcm abang suka makan tart nenas, hehe..

1 comment:

Nad MamaZN said...

suka tat nanas bunga biasa tu