Thursday, April 10, 2014

Gelang

09.04.2014
RABU

Ari tu...lepas Maghrib aku gi pasar malam sengsorang. Nak cari buah. Maklum ler...baru lepas bukak pose, kan. Mcm tak lengkap aje bukak pose takde buah...hehe.

Tapi lain pulak yg aku jumpa dulu.
Tak sangka kat Kamunting pun ada yg jual gelang ala2 pandora gini. Ingatkan kat KL jer.
Gelang ni mmg ler tak berkualiti mcm pandora yg mahal tu...tp bila ada yg meniaga gini...sekurang2nya merasa jgk ler aku nak pakai.
Ni dia yg aku beli ri tu.
Dia kira bijik2 buah yg kita pilih utk letak kat rantai gelang ni.
Dari RM1.50 sebijik sehingga lah RM5.
Tapi aku tak amek yg mahal2 pun.
Utk hurup tu...RM1.50 jer sebijik. Yg lelain tu RM2 sebijik.

Cantek mmg cantik tapi nampak penuh sgt bila pakai.
Jadi, aku keluarkan dulu beberapa bijik tu. Simpan. Nanti leh tuko2 buah dia.
Memula buat gini dulu. Lain kali dh jemu sket...kita tuko susunan lain.
Hmm...umur dh dekat 39...tapi minat gelang gini, mmm. Gelang silver yg dh banyak tahun aku pakai ri tu dh putus. Malas tul nak gi kedai dia kat bandar Taiping tu.
Takpe laa...minat tak menjadikan aku alpa...itu sudah memadai.

Nota ALONA:-
~Gelang ni tak leh pakai selalu atau orang kata pakai basahan. Sbb dia gelang takde kualiti pun. Kalo nak gi mana2 baru pakai tu...ok laa. Kalo silver tu..mmg aku harung jer buat pakai mcm gelang mas.

3 comments:

Nad MamaZN said...

tu la, sekali pandang cam pandora pun ye, hehe...

Siti Fatimah said...

Baru teringat...nak gi cuci gelang dan ranrai silver tak terbuat lagi. Cantik la ksk gelang tu.

ayu Ismail said...

Cantik gak..akak pun teringin pakai pandora..tapi sebab harga boleh tahan lupakan jelah...