Wednesday, April 2, 2014

Langsir dh siap...

02.04.2014
RABU

Dua minggu lepas Kak Ina dh habaq nak hantaq langsir aku 2hb ni. Sebab dia nak balik kampung dia kat Selama. Ada hal dia kena balik.

2hb...
Petang tu tengah hujan lebat kak ina kol...dia dh nak sampai umah aku. Risau aku takde kat umah.
Aku pun beriya ler gi masak air. Ingat nak buat ayaq laa kan. Hari ujan2 ni tetamu datang elok ler hidang minuman panas sambil sembang2.

Bila sampai...rupa2nya kak ina datang ngan adik dia satu kereta. Dia dari Arau, Perlis naik bas ekspress aje. Bawak ler bundut langsir aku yg dia dh siap jahit tu. Aku rasa bersalah ler pulak. Tapi kak ina kata...tak pe, dia naik bas dari Arau tu...somi dia yg angkat langsir boh kat tempat barang bas tu. Sampai Butterworth...adik dia amek ngan kete. Tak susah pun katanya.

Kak ina balik sorang aje...ada hal ngan famili dia kat kampung nak kena selesaikan.
Tengah2 ujan lebat tu...kak ina hantar langsir aku aje lah. Tak masuk umah pun. Ada hal lain pulak lepas tu. Dorang kena gerak dh.
Langsir ni aku mintak kak ina jahit biasa2 aje. Takde scallop2, takde ropol2, takde renda2. Simple lagi senang nak jaga, senang nak basuh. Sumbat aje dlm mesin basuh tu sket2...hehe..
Best tul...kejap aje langsir aku dh siap. Hantar 9hb Mac..tak sampai sebulan dh siap dh. Walaupunn tempah nun jauh kat Arau, hahaha.
Semua disebabkan penghantaran. Kak ina kena target betul2 agar siap pada tarikh yg dia atau anak dia nak turun ke Taiping. Kalo dulu...kak ina masih jiran sebelah umah aku...tak kisah ler kan bebila pun siapnya, ngee.

Nota ALONA:-
~Simpan dulu ler...nak dekat masuk Ramadhan nanti baru pasang, hehe..

8 comments:

attyfir said...

tak sabar dah aty nak tgk langsir baru lona ni

Kesuma Angsana said...

wah cantik tu langsirnyer.. xpelah siap awal2 ni

tifaanvar said...

cantik warna langsir ni. Cepatnya langsir raya dh siap.

YanIrfanZur said...

kak..
nmpk cantik la lgsir raya kak..
dh siap pon ha..kejap ke kak ina tu buat..

Nad MamaZN said...

canteknya langsir baru akak!

wantie said...

lawa langsir baru tu. cepat jugak yer kak Ina siapkan.

Rinna said...

Waaa cantiknyaa langsir baru raya warna pink tahun nie yer.. bestnya.. :)

Gieyana said...

Akak..yg pink mix dgn grey tue csntik..grey k erk psl dlm gmbar mmg nmpak grey...

Tgh usha nk buat kain langsir gak utk uma mertua..tp relax2 jer psl kakak sy yg tlg jaitkan.,,:-)