Tuesday, April 15, 2014

Makan2 di Taiping..

Kat Taiping ni mmg banyak tempat makan2.
Kalo hari raya Aidilfitri...raya ke-2 banyak dh kedai makan dibuka. Kalo malas nak masak dan jemu asek2 makan ketupat, lemang, kuih raya....leh jer gi makan kat kedai. Takde masalah. Cuma.........setiap kedai tu mmg ramai orang. Maklum ler...ramai yg balik kampung kan. Pastu, gi makan tu satu keluarga besar.

Kat bawah ni...kitorang gi makan kat gerai tepi umah di Pokok Assam jer.
Kali ke-2 gi sini....yg terkenal jgk ngan air parpu. Tapi kedai ni bukak dari lewat petang sampai malam jer rasanya. Dekat jer ngan masjid Pokok Assam tu.
Kue toew goreng..
Aku oder mee goreng...
Kat bawah ni lak...kitorang gi makan kat Restoran Selera Malam di cawangannya depan pejabat posnya. Kat sini utk pagi dan petang ada capati. Sedap capatinya....puas hati aku makan. Lebih sedap dari gerai mak unggai ler, gitu.
Tapi ri tu kitorang makan tengahari. Kat sini takde nasik campur. Ada masakan panas aje. Tak macam kat cawangannya depan kem askar tu.
Abang makan mee sizzling.
Aku makan nasik mandy ayam.
Kedua2 masakan dari menu dorang ni mmg tak menghampakan laa. Tekak kitorang rasa sedap aje pun. Yg nasik mandy tu pun...citarasa orang Melayu laa. Takde laa pio (pure) sangat mcm chef arab yg masak kat restoran arab yg aku dh penah makan tu. 

Harga pun ok....standard laa harga makanan gitu kat Taiping..

Ni lak makan kat satu kedai makan di jalan Air Kuning sebelah kanan kalo nak ke Changkat Jering..
Nama kedai makan tu..Adinda, gitu laa...hehe. 
Amek sup tulang ngan nasik kosong aje..
Tp mmg sedap laa sup tulang tu....tak menghampakan.
Nota ALONA:-
~Yg ok...aku akan ckp ok. Kalo tak ok...aku takde citer langsung.

4 comments:

Nad MamaZN said...

byk rupanya tmpt mkn sedap kat tepeng ni.. tp yg slalu dituju blkg bomba jugak huhu..dah tu je yg kami tau :P

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

wahhh..
tgk mknan pon
mmg sedap2..
sy pegi taiping pun
sllnya siggh tesco la
kdg2 pegi kejap je hntr adik kt stesen bus..

Siti Fatimah said...

Mee gireng kegemaran cheq oulak yg akak tayang..adussss

ayu Ismail said...

Me goreng tu nampak sedap..lagi2 taugeh dia yg nmpk ranggup