Saturday, April 26, 2014

Dh beli kain utk baju raya..

Ri tu...gi KL..
Sebelum nak balik ke Tepen petang tu (20/4)...sempat gi jalan TAR utk cari kain baju raya.
Sebenarnya...petang sebelumnya tu (19/4) kitorang dh masuk gulatis kat ampang tapi takde yg memikat hati pun.

Tu yg pagi Ahad tu leh gi jalan TAR..
Ingat nak masuk nagoya ke...jakel ke..

Tapi elok jer dh parking kete belakang Semua House tu...masuk ikut arked...dh terberkenan kain kat situ. Memula pilih utk baju raya sedondon aje. Kak tu ckp sepasang RM35 tapi beli kodi leh dpt RM30. Eh, memula mmg nak beli sket aje. Tapi dh Dayah lak berkenan kain lain utk ekstra. Tetiba aku pun terberkenan kat satu kain kaler merah tu. Hmm...last2...dh alang2 tu...aku pun tambah sepasang lagi utk mak mentua aku...dayah tambah lagi utk koleksi dia...last2 cukup ler 10 pasang/kodi. Dapat ler RM300 utk 10 pasang kain tu.
Masa ni masih memilih...
Dh rongak dh susunan kat sini...sbb kitorang dh amek utk dibeli.
Ok, ni laa 10 pasang tu. Tapi bkn semua aku punya ni. Dayah punya saja dh berapa pasang. Ada jgk sepasang kain utk makcik (bakal isteri ayah) yg dayah belikan. Kaler2 dlm gambar ni mmg tak sama sangat ngan kaler sebenar, hehe..
Tapi tentu ada yg leh agak kitorang raya ni sedondon kaler apa, hehe.
Tak kisah ler. Tayang awal pun apa salahnya. Bkn jadi baju lagi, kan.
Cuma tu laa...skang ni mmg pesen corak paisley dan seangkatannya. Kebarangkalian senang nak jumpa orang pakai corak sama ngan kita adalah tinggi, hehe. Takpe, tak kisah laa tu kan...orang tu pakai baju dia. Bkn dia pakai baju kita.

Masa membeli kat sini...abang ngan along gi Sogo. Jadi lepas2 dh selesai membeli kat sini...terus jer kitorang ke Sogo meredah hujan lebat di tengahari.

Takde ler masuk Jakel ke Nagoya dh...hehe..

Nota ALONA:-
~Alhamdulillah, dipermudahkan..

1 comment:

Nad MamaZN said...

kain yg akak beli tu, saya pun ada beli gak hehe..tp beli baju readymade corak yg sama :)
nak beli kain, xde dah kot tailor yg nak huhu